مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: هم اکنون سه هزار و 256 خانوار سلماسی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 19 August 2017
ه گزارش خبرگزاری تابناک از سلماس، مهدی خضرلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 256 خانوار سلماسی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.
وی افزود: هم اکنون مجموع مددجویان این شهرستان 6 هزار و 357 نفر بوده که یک هزار و 696 خانوار بدون سرپرست، 13 خانوار متارکه، چهار خانوار سرپرست سرباز، 798 نفر از کار‌افتادگی سرپرست،6 خانوار بد سرپرست و 380 خانوار سرپرست بیمار تحت پوشش خدمات کمیته امداد‌ امام‌خمینی(ره) هستند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس گفت: از سوی دیگر 124 خانوار که سرپرستشان زندانی است نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند که نشانه عطوفت نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.
وی تصریح کرد: همچنین از خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان یک هزار و 921 خانوار روستایی و یک هزار و 335 خانوار شهری بوده و دو هزار و 884 خانوار معیشت‌بگیر کمیته ‌امداد هستند.
خضرلو ضمن دعوت از مردم برای شرکت در طرح‌های حمایتی از ایتام و کودکان بد سرپرست گفت: در سال گذشته 371 نفر ایتام و تعداد فرزندان شامل طرح محسنین 284 نفر بوده و در این طرح تا کنون 812 حامی اعلام آمادگی کرده‌اند و در سال گذشته 624 میلیون و 678 هزار تومان جمع کل واریزی طرح‌های حمایتی ایتام و محسنین بوده است.
وی درباره طرح محسنین اظهار داشت: در طرح محسنین فرزندانی هستند که دست تقدیر و سرنوشت آنان را از داشتن پدری که بتواند احتیاجات مادی و معنوی آنان را برآورده سازد، محروم ساخته و پدر خانواده با وجود میل باطنی‌اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار‌افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس بیان کرد: بنابراین لازمه رفع فقر و مظلومیت از چهره این کودکان و دستگیری والدین آنان و از طرفی تضمین موفقیت نسل‌های آینده عزمی راسخ از سوی مردم برای شرکت در این طرح‌های حمایتی اعم از طرح ایتام و محسنین است.
وی گفت: در زمینه هزینه‌های بیمارستانی افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال 95 مبلغ 370میلیون و 366 هزار تومان و در چهار ماهه نخست سال جاری 45میلیون و 480هزار تومان هزینه شده است.
خضرلو ادامه داد: در زمینه مسکن در چهار ماهه نخست سال جاری 3مورد خرید مسکن،یک مورد احداث،47 مورد تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان شامل احداث فضاهای جانبی از جمله حمام، آشپزخانه، سرویس و ایزوگام و 7 مورد احداث مسکن روستایی بوده که این آمار در سال گذشته در خرید و احداث مسکن هشت مورد و تعمیرات جزئی و کلی 153 مورد و در مسکن روستایی نیز 11 مورد احداث بوده است.
وی از طرحهای موفق این نهاد طرح خود اشتغالی را نام برد و توضیح داد: در سال گذشته برای 404 نفر با مبلغ 26میلیون تومان و در سال جاری نیز برای 100نفر با هزینه کرد 10 میلیون تومان کلاس‎های آموزشی برگزار شده که باعث خودکفایی 321 نفر در سال 95 و 167 نفر در سال جاری شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سلماس تصریح کرد: وام‌های کارگشایی نیز از دیگر طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که در انواع مددجویی،غیرمددجویی و خیرین ارائه می‌شود و در سال 95 برای تعداد 338 نفر به مبلغ 494میلیون و 600 هزار تومان و در سه ماه اول امسال مبلغ 279میلیون و 700هزار تومان برای 136 نفر و 436میلیون و600 هزار تومان وام خودکفایی برای 34 نفر ارائه شده است.
وی در ادامه افزود: اردوهای آموزشی تربیتی،زیارتی و خدمات آموزش خانواده،هزینه خوابگاه‌های دانش آموزی،تامین هزینه دانش‌آموزان در کانون‌های فرهنگی،کمک به پیگیری و شناسایی خانواده برای جلوگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر و ارتقای دانش و بینش اسلامی کارکنان از فعالیت‌های عمده واحد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار