دماوند- رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از تخریب۲۰۰ مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 16 August 2017
هادی طهرانی‌پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای ۲۰۰ مورد تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه سید آباد شهرستان دماوند خبر داد و اظهار داشت: تخریب این ۲۰۰ مورد از طریق دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی، محیط زیست، امور آب و جهادکشاورزی اجرایی شده است.

طهرانی با تاکید بر اینکه این موارد شامل تخریب بناهای غیرمجاز به علت تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغات بوده است گفت: در منطقه سید آباد شهرستان دماوند عده ای از زمین خواران زمین‌های زراعی و باغ‌ها را به صورت غیر قانونی و غیر مجاز به مردم می‌فروشند و مبادرت به احداث بناهایی مثل ویلا میکنند و لذا امروز ۲۴ مرداد ماه طبق قانون این بناها و ویلاهای غیر مجاز تخریب و حدود ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه آزادسازی شد.
وی گفت: این زمین خواران هیچ گونه مجوزی از اداره جهاد کشاورزی اخذ نکرده اند و شبانه زمین‌ها را به مردم بی اطلاع نشان داده و مبادرت به فروش این زمین‌ها با سودهای کلان می‌کنند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در ادامه افزود: این بناها هیچ گونه استحکامی ندارند و فقط در قالب چهار دیواری و مسقف بنا شده اند و اسکلت آنها از هیچ مقاومتی برخوردار نیست و هیچ گونه نظارت مهندسی بر آنها وجود نداشته است، چه بسا بسیاری از این بناها طی یک شبانه روز ساخته شده اند.

طهرانی گفت: بسیاری از افرادی که این زمین‌ها را خریداری کرده اند از غیر مجاز بودن آن بی اطلاع هستند و از روی نا آگاهی و نگرفتن استعلام های اولیه اقدام به خرید این اراضی کرده اند و توصیه ما به مردم این است که قبل از هر گونه خرید و فروش حتما از اداره جهاد کشاورزی استعلام های لازم را دریافت کنند تا به مشکلاتی از این قبیل برخورد نکنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار