مدیر امور آبفای شهرستان رباط‌کریم گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان و اجرای کامل شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب مشکلات زیست محیطی از بین برود.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 16 August 2017
رضا عنایتی امانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار در رباط‌کریم با اعلام این خبر اظهار داشت: شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب که در طول مسیر 120 کیلومتری رباط کریم اجرا می‌شود، 85کیلومتر پیشرفت داشته است که البته این شبکه تا محل تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و35 کیلومتر دیگر نیز به زودی اجرا می‌شود.

وی از ساخت تصفیه‌خانه 130 هزار نفری رباط کریم خبر داد و افزود: زمین تصفیه‌خانه به میزان 5 هکتار از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اخذ شده و کارهای قانونی آن نیز انجام شده اما آنچه که کار را با مشکل مواجه کرده بحث سند این زمین است که آن هم با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان آبفا انجام می‌شود، در ماه‌های آینده کلنگ اجرای این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر60 میلیارد تومان به زمین زده می‌شود.

احداث تصفیه‌خانه مشکل زیست محیطی رباط کریم را از بین می‌برد

مدیر امور آبفای شهرستان رباط کریم بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم که در2سال آینده انجام می‌شود و اجرای کامل شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب، مشکلات زیست محیطی این شهرستان از بین برود.

عنایتی با اشاره به عدم وجود مشکل در کمیّت آب در این شهرستان تصریح کرد: وجود مخزن آب 43هزار متر مکعبی برای جمعیت 95هزار نفری در رباط کریم سبب شده که شاید بتوان گفت تا 20 سال آینده مشکل کسری آب در این شهرستان وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: علل دیگری که سبب می‌شود مشکل کسری آب در این شهرستان نداشته باشیم وجود خطوط انتقال رینگ است بدین معنی که در صورت کسری می‌توانیم از جای دیگری این کمبود را جبران کنیم و همچنین وجود شبکه توزیع استاندارد و ایستگاه‌های پمپاژ مناسب است که باعث شده در بحث کمیّت آب مشکلی نداشته باشیم.

مدیر امور آبفای شهرستان رباط کریم همچنین در مورد کیفیت آب در این منطقه نیز خاطرنشان کرد: آب فعلی مورد استفاده از دو نقطه چاه‌های منطقه‌ای و منطقه رضی‌آباد در محدوده بزرگراه آزادگان که کیفیت مناسبی دارد و حدود 30 کیلومتر پمپاژ می‌شود و به شهر رباط کریم می‌رسد و با آب منطقه‌ای خودمان ترکیب می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار