معاون نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی خراسان‌ شمالی گفت: مشمولان غایبی که تا 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام به سربازی را ثبت کنند، از بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۴۷۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 14 August 2017
سرهنگ علی موسی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مشمولان غایبی که تا تاریخ 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام خود را در دفاتر پلیس 10+ ثبت و در اولین تاریخ اعزام  مشخص شده به خدمت اعزام شوند مدت سه تا شش ماه اضافه خدمت دفترچه‌ای آنها بخشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: مشمولان متولد سال 72 و پایین‌تر که پدر آنها دارای سابقه ایثارگری است و برادر آنها نیز از این امتیاز استفاده نکرده باشد می‌توانند از امتیاز کسر خدمت ایثارگری پدر استفاده کنند.

موسی زاده افزود: برابر مصوبه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح این امتیاز به مشمولان غایبی که در زمان احضار و در طول مدت غیبت هم واجد شرایط بوده اند، تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: مشمولان دیپلم، پیش دانشگاهی و کاردانی غیرغایب دارای تاریخ اعزام تا 19 شهریور ماه سال جاری که در آزمون ورودی دانشگاه ها در سال جاری شرکت کرده و تمایل دارند تا اعزام خود را به 19 مهر ماه تمدید کنند می‌توانند به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

موسی زاده خاطرنشان کرد: مشمولان غایب ساکن خارج کشور که بیش از سه سال متوالی در خارج از کشور سکونت داشته‌اند می‌توانند در سال دو نوبت و در هر نوبت 45 روز به کشور تردد کنند.

وی ادامه داد: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و در خارج از کشور سکونت دارند فقط تا پایان سال جاری مجاز به استفاده از تسهیلات فوق بوده و باید برای معافیت جریمه نقدی و یا تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

موسی زاده خاطرنشان کرد: برای مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص ادامه تحصیل مشمولان دیپلم در خارج از کشور اصلاح و از این پس به مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی و موسسات خارج از کشور مجوز ادامه تحصیل داده نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار