فرماندار ورامین با بیان اینکه به‌زودی کانال انتقال آب از شهرری به ورامین احداث می‌شود گفت: با احداث این کانال تقریباً ۹۰ درصد سرزمین ورامین تحت پوشش این کانال‌ها قرار می‌گیرد و کشاورزان ما می‌توانند از آن برخوردار شوند.
کد خبر: ۴۷۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 13 August 2017
محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار در ورامین، با اشاره به احداث کانال آب اظهار داشت: ما در حال حاضر یک کانال انتقال آب به ورامین داریم و یک کانال دیگر هم طراحی و به پیمان‌کار سپرده شده و دولت هم 155 میلیارد تومان به آن بودجه اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قسط اول یعنی 18 میلیارد احداث کانال را پرداخت کرده‌ایم تصریح کرد: منتظر بودیم که آقای رئیس‌جمهور تشریف بیاورند و با حضور وی کار را آغاز کنیم ولی این اتفاق نیفتاد و احتمالاً تا هفته دولت، انتقال آب از جنوب شهرری به کانال دوم انجام می‌شود.

فرماندار ورامین عنوان کرد: اکنون در ورامین یک کانال انتقال آب داریم اما بخش جنوب‌شرقی ورامین در مسیر آبیاری نیست و کانالی برای آنها دیده نشده، در صورتی که کشاورزان در زمینه کشت و صنعت‌های بزرگی در این منطقه فعالیت دارند، از جمله پسته که در واقع 8 هزار هکتار پسته‌کاری داریم و یا مراکزی که به عنوان مراکز کشت نمونه در کلزا و گندم هستند و دسترسی به این کانال ندارند.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه تصمیم گرفتیم که جنوب‌شرقی ورامین هم بتواند از آب کانال دوم برخوردار شود عنوان کرد: با حضور کارکنان اداره آبفای استان، ترکی و نماینده آب‌بران شهرستان ورامین در مورد کانال صحبت کردیم و قرار بر این شد که در تحقیقات میدانی دو گزینه موجود را بررسی و گزینه مطلوب که کمترین معارض را دارد در بحث انتقال به جنوب انتخاب شود.

وی با اشاره به دیداری که هفته گذشته با نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران داشت افزود: آقای ترکی قول دادند که برای این مبحث ردیف بودجه‌ای باز کنند تا کشاورزان جنوب ورامین هم بتوانند به آب دسترسی داشته باشند، که اگر این کانال احداث شود تقریباً 90 درصد سرزمین ورامین تحت پوشش این کانال‌ها قرار می‌گیرد و کشاورزان ما می‌توانند از آن برخوردار شوند.

فرماندار ورامین در پایان خاطرنشان کرد: آبی که منتقل می‌شود بیشتر به کشاورزان اعتماد می‌دهد، قصد ما توسعه کشاورزی نیست، و می‌خواهیم از تکنولوژی جدید استفاده کنیم که این آبی هم که انتقال داده می‌شود، بهترین بهره‌برداری را از موضع کشت و کشاورزی داشته باشیم و در فکر توسعه سرزمینی نیستیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار