شهردار گلستان از بهره برداری از سنگ فرش خیابان شهید رجایی گلستان در هفته دولت خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه ۱۱ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۴۷۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 12 August 2017
بهروز کاویانی اظهار داشت: سنگفرش و جدولگذاری خیابان شهید رجایی (مدرسه) تا هفته دولت به بهره برداری می رسد، آن چه که باعث جذب هرچه بیشتر مخاطبان به فضاهای شهری می شود، ابتدا کارایی فضا و بعد از آن وجود کیفیت است، این گونه اقدامات در مبلمان شهری  سبب ارتقاء حس زیبایی شناسانه و هارمونی بصری در فضا می شود، در این صورت است که فضاهای شهری در برخورد با کاربران عرض اندام کرده و نمادی از شخصیت، فرهنگ و هویت اجتماعی را به رخ می کشد.

وی ادامه داد: مطمئناً در حاشیه قرار نگرفتن پیاده رو و شخصیت بخشیدن به جایگاه رفت و آمد و حضور افراد در فضاهای شهری متقاعد کننده و مشوق شهروندان به انتخاب گزینه پیاده روی خواهد بود.

شهردار گلستان خاطرنشان ساخت: بهسازی معابر شهر متناسب با نیاز محلات و درخواست شهروندان شامل آسفالت، جدول گذاری و پیاده روسازی همزمان با اجرای پروژه های عمرانی انجام می شود.

وی با اشاره به سنگفرش خیابان شهید رجایی اظهار داشت: کف پوش بتونی درجه یک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و صد میلیون تومان و مساحت ۵۶۰۰ مترمربع  با ۱۵ سانتی متر عمق سنگ و ۱۰ سانتی متر عمق بتن در خیابان شهید رجایی ( مدرسه) در حال انجام و با روند مطلوبی در حال اجرا است.

مدیریت شهری گلستان در ادامه اظهار داشت : علاوه بر سنگ فرش، اجرای لوله آب آتش نشانی و لوله فاضلاب به صورت توکار و زیر سنگ فرش انجام شده که باعث زیبایی محل گردیده و در کناره های خیابان نیز به طول ۴۵۰۰ متر عملیات جدول گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، و پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، و رعایت زیبایی و استحکام بناها، و ترویج فرهنگ نظم و قانون، و گسترش نمادهای دین و اخلاق و آسان‌سازی خدمت‌رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و ... قرار گیرد.

کاویانی افزود: با توجه به نقش بازارچه خیابان مدرسه و قدیمی بودن آن و به جهت سهولت رفت و آمد عابرین و زیباسازی و نظافت مسیر بازار اجرای عملیات مذکور در دستورکار این حوزه قرار گرفت و با عنایت به  رفت و آمد زیاد مردم با همکاری کسبه در این محل این پروژه به صورت شبانه روزی در حال اجرا است  و در هفته دولت این پروژه عظیم به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار