فرماندار ورامین گفت: یکی از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی این منطقه بحران کم آبی است که کشاورزان را آزار می دهد.
کد خبر: ۴۷۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 09 August 2017
محمدرضا یوسفی در دیدار با نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و جمعی از مسئولین امور آب این استان که با هدف احداث کانال در جنوب دشت ورامین برای برخورداری کشاورزان برگزار شد، طی سخنانی گفت: ورامین از پتانسل و ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود.

وی گفت: توجه به مقوله کشاورزی در ورامین یکی از مهمترین مسائلی است که باید از سوی مسئولان ذی ربط به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

فرماندار ورامین ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشک سالی، یکی از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی این منطقه بحران کم آبی است که کشاورزان را آزار می دهد.

یوسفی با بیان این که حمایت از بخش کشاورزی و توسعه آن یکی از مهمترین نیازها در صنعت کشاورزی است، افزود: با توجه به این که کشاورزی یکی از مهمترین پایه‌های اقتصادی در کشور محسوب می‌شود لذا باید مشکلات در این بخش برطرف شود.

فرماندار ورامین  در ادامه سخنان خود به لزوم احداث کانال آب در جنوب دشت ورامین اشاره کرد و گفت: با احداث این کانال آب در جنوب دشت ورامین، بخشی از اراضی کشاورزی به زیر کشت رفته و احیا می شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد اداره کل امور آب منطقه ای استان تهران ضمن بازدید میدانی از شهرستان ورامین ظرف ۲ هفته آینده  نسبت به تهیه نقشه در خصوص کانال های فرعی انتقال آب اقدام کرده و نتیجه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کند.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص تامین اعتبار این پروژه قول مساعد داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار