دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر گفت: ۳۱۰۰ پرونده تصادف منجر به جرح و خسارت در مجموعه دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۷۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 09 August 2017
یونس اسدی‌مقدم در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان اسلامشهر که عصر امروز در سالن دادگستری این شهرستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی اظهار داشت: در 5 ماه گذشته بیش از 3100 پرونده تصادف منجر به جرح و خسارت در مجموعه دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر تشکیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در اثر کوتاهی برخی از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهد بروز حوادث و اتفاقات ناگواری در منطقه هستیم که برای احقاق حقوق مردم پرونده‌های قضایی بیشماری تشکیل می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر با اشاره به رسالت خبرنگاری عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان پیام‌رسانان عرصه اطلاع‌رسانی باید با بهره‌گیری از قانون و آگاه ساختن مردم از حقوق شهروندی خودشان و مطالبه‌گری از مسئولان، یار و کمک‌حال دادستان شوند و زبان گویای مردم باشند.

اسدی‌مقدم ضمن اشاره به اهمیت و ارزش قلم گفت: خداوند کریم در قرآن به قلم قسم یاد کرده و قلم وسیله‌ای است برای رسیدن بشر به سعادت و یا شقاوت و بدبختی، قلم ناطق و اثرگذار می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت یک جامعه شود.

وی تأکید کرد: خبرنگاران می‌تواند با آگاهی‌بخشی به جامعه و آگاه ساختن مردم مطالبه‌گر حقوق حقه آنها از مسئولان باشند و در نظام جمهوری اسلامی هم مسئولان باید پاسخگوی مردم و خبرنگاران باشند و به مطالبات به حق آنها رسیدگی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه کاهش هزینه‌های حبس و زندان با اقدامات پیشگیرانه امکان‌پذیر خواهد بود افزود: خبرنگار باید با داشتن اطلاع و آگاهی از قانون، قانون‌دان و آشنا به قوانین باشد و مطالبه‌گر خواسته‌های جامعه از مسئولان باشد .

اسدی‌مقدم با اشاره به اقدامات برخی از خبرنگاران در مطالبه‌گری از مسئولان شهرستان تأکید کرد: بنا بر مطالبه یکی از خبرنگاران و پیگیری‌های دستگاه قضایی یکی از زمین‌خواران بزرگ شهرستان اسلامشهر که اقدام به تغییرکاربری 100 هکتار از اراضی منطقه کرده بود، با حکم قانون بازداشت و در چنگال عدالت گرفتار شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران مطالبه‌گر خواسته‌های مردم از مسئولان باشند و روسای ادارات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم خدمتگزار مردم و جوابگوی مطالبات آنها باید باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار