روز شنبه 14 مرداد ماه به علت مراسم تحلیف ریاست جمهوری در پایتخت تعطیل رسمی اعلام شد.
کد خبر: ۴۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 01 August 2017
دبیر هیئت دولت در مورد تعطیلی روز شنبه 14 مرداد گفت: کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است. 

مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران، روز شنبه 14 مرداد ماه انجام خواهد شد و به همین دلیل کلیه ی دستگاه های دولتی و نهاد های عمومی تعطیل خواهد بود.

تعطیلی روز شنبه 14 مرداد ماه به صورت رسمی توسط دبیر هیئت دولت تایید شده است.

به منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم تحلیف و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیئت‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد 1396 در شهر تهران تعطیل است.

تحلیف حکم ریاست جمهوری پس از مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌گردد.
 
در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گردد، رییس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.
 
تاکنون ۱۱ دوره مراسم تحلیف روسای جمهور منتخب برگزار شده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در روز پنج شنبه 12 مرداد ماه مراسم تنفیذ را انجام خواهد داد.
 
در شرایط عادی و عدم تعطیلی روز مورد نظر، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز ۱۴ مرداد همزمان با سالگشت صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران انجام میشود.

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌هایشان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

منبع:شبکه خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار