معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک گفت: آتش به اختیار وظیفه همه مردم در چهارچوب قوانین است.
کد خبر: ۴۷۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 01 August 2017
هادی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار در قرچک، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فرمان آتش به اختیار اظهار داشت: فرمان آتش به اختیار یک فرمان نظامی است و جایی که مقر فرماندهی دچار اختلال و قطع ارتباط می‌شود، سربازان در حیطه وظایف و آموزش‌های خود و بنا به مصلحت و ضرورت با رصد موارد امنیتی و اطلاعاتی خطرات را مورد توجه قرار داده و برای دور کردن و ضربه زدن به دشمن، آتش به اختیار انجام دهند، این موضوع را حضرت امام در بند «میم» وصیت‌نامه خود نیز مورد اشاره قرار دادند.

وی ادامه داد: در بحث مسایل فرهنگی این لحن تازگی ندارد و در گذشته هم وجود داشته، حضرت امام به دانشجویان، نخبگان و فرهنگیان فرمودند که نگاه نکنید به دستگاه‌های فرهنگی شاید دستگاه‌های فرهنگی جاهایی کم‌کاری داشته باشند و یا شاید هم توانشان نرسد و به همین دلیل هرکس باید امر به معروف را وظیفه خودش بداند.

معاون فرهنگی- اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک با اشاره به ضرورت مقابله با آسیب‌های فرهنگی بیان کرد: وقتی دشمن حمله می‌کند دفاع بر همه واجب است و نمی‌شود گفت فقط سپاه برای دفاع برود، جهاد بر همه واجب است.

بابایی تصریح کرد: یک مسأله مسئولیت سازمان‌ها است و بحث دوم مسئولیت مردم است، در رابطه با موضوع اول یعنی مسئولان اجرایی و فرهنگی مشکلاتی در قرچک داریم و چند مراسم ملی- مذهبی برگزار کردیم که نقش ادارات متولی فرهنگ در این مراسم‌ها کم‌رنگ بوده است.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در اثرگذاری بر فرهنگ گفت: مدیران تلگرامی یکی از افسران جنگ نرم هستند، یک سخنران در یک مجلس نهایتا می‌تواند بر 500 نفر تأثیر بگذارد، اما مدیر کانال تلگرام یک متن را می‌تواند به 7 یا 8 هزار نفر انتقال دهد.

معاون فرهنگی- اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد در پایان خاطرنشان کرد: آتش به اختیار وظیفه همه در چهارچوب قوانین است، چه کسانی می‌توانند در این عرصه وارد شوند، در همین راستا هر فرد با آگاهی از قوانین می‌تواند یک فرمانده در این عرصه باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار