رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه آمار بازماندگی از تحصیل در کمیته امداد بسیار کاهش یافته است و تقریبا مهار شده است، زیرا هزینه‌های تحصیل را این نهاد تقبل می‌کند تاکید کرد: معمولا افراد بیسواد در سنین بالاتر وارد چرخه حمایتی امداد می شوند اما ما بیسواد تولید نمی‌کنیم.
کد خبر: ۴۶۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 24 July 2017
پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی با کمیته امداد امام خمینی (ره) که در ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد با بیان اینکه هرچند روز یکبار تفاهم نامه‌ای با سازمانها داریم گفت: همه تمایل دارند منشاء خیر و کمک به محرومان باشد و باید آن را به فال نیک بگیریم.

وی افزود: ادامه تحصیل جامعه تحت پوشش همواره دغدغه ما بوده است. فقر از عواملی است که باعث می‌شود افراد بعضا دست از تحصیل بکشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بالغ بر 300هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که هزینه‌های آنها را تقبل می‌کنیم گفت: 72هزار دانشجو هم تحت پوشش ما هستند. ما با همه مراقبت‌هایی که کردیم باز شاهدیم در دوردست‌ها عده‌ای از تحصیل باز می‌مانند.

فتاح ادامه داد: فقر و تبعات آن از یک سو و بازماندگی از تحصیل که مبنای یکسری محرومیت های فرهنگی و اجتماعی می شود از دیگر سو مزید علت شده است تا تلاش کنیم در استان‌ها این اتفاق دیگر رخ ندهد.

وی گفت: آمار بازماندگی از تحصیل در کمیته امداد بسیار کاهش یافته است، زیرا ما هزینه‌های تحصیل را تقبل می کنیم و بیسوادی در کمیته امداد تقریبا مهار شده است.

وی تاکید کرد: معمولا افراد بیسواد هستند و در سنین بالاتر وارد چرخه حمایتی امداد می شوند و ما بیسواد تولید نمی کنیم. باید ریشه های این موضوع را بررسی کرد که چرا 40 سال بعد از انقلاب هنوز بیسواد در کشور داریم؟.


رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به وجود 50 هزار بیسواد تحت پوشش کمیته امداد گفت: باید برای 50 هزار بیسواد تحت پوشش امداد با قاطعیت برنامه ریزی و کنترل داشته باشیم تا حتما از این آمار در سال آینده کاسته شود.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حتما همکاران نهضت سوادآموزی هم می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند عنوان کرد: البته قبلا هم این همکاری ها را داشتیم و به دنبال تجدید عهد خود با نهضت سوادآموزی هستیم. نباید این نکته را هم فراموش کرد که تلاش های انجام شده در زمینه سوادآموزی تا کنون موثر بوده و می‌خواهیم به جایی برسیم که دیگر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

احمدیان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد نیز در این باره اظهار کرد: 50هزار بیسواد در مجموعه داریم و با پشتیبانی نهضت کار سوادآموزی آنها را پیش می بریم. استقبال از سوی مددجویان خوب است و امیدواریم با این حمایت ها بتوانیم این وظیفه مهم را به نحو احسن انجام دهیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار