عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت سه گود پر خطر پایتخت توضیح داد.
کد خبر: ۴۶۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 23 July 2017
محمدمهدی تندگویان ، با بیان اینکه شورای شهر مصوبه کلی در خصوص تعیین و تکلیف گودهای پرخطر شهر تهران داشته است، گفت: درخصوص گودهای بلاتکلیف دو مشکل اساسی وجود دارد، نخست کارگاه‌هایی که همچنان فعال است و باید تعیین و تکلیف شوند و گودهایی که بدون مالک و کارگاه رها شده‌اند. یکی از این گودها، گود خیابان ایران زمین است که به دلیل آنکه هنوز وضعیت این زمین میان وزارت نفت، دادستانی و شهرداری به نتیجه نرسیده بلاتکلیف باقی مانده است. قوه قضاییه این زمین را در قبال بدهی‌های بابک زنجانی تهاتر کرده اما وزارت نفت زیر بار نمی‌رود. شهرداری نیز پروانه ساخت این زمین را بر اساس مشخصات قبلی نمی‌دهد؛ بنابراین بخش خصوصی نیز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمین را ندارد.

تندگویان با اشاره به اینکه شهرداری در حال حاضر هزینه‌های ایمن کردن این گود را داده است، افزود: اما باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود.

وی درخصوص گود بلاتکلیف دیگر پایتخت که در حاشیه برج میلاد قرار دارد گفت: طرحی که برای احداث دو برج حاشیه برج میلاد داده شد، برج میلاد را تحت تأثیر قرار می‌داد همچنین این طرح در شورای شهر تهران نیز مورد تأیید قرار نگرفته بود. مالک قبل از تأیید طرح از سوی شورا گود را ایجاد کرده بنابراین درخواست شده تا تراز صفر -صفر این گود پر شود تا از وضعیت خطر خارج شود و سپس در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

تندگویان درخصوص در گود بلاتکلیف میدان امام خمینی نیز توضیح داد: چندین جلسه در شورا و کمیسیون شهرسازی طراحی این میدان بحث و بررسی شد اما هیچ‌گاه به نتیجه‌ای نرسید. مشاور پروژه طرح‌های مختلفی را عنوان کرد که هیچ‌کدام در شورا به تصویب نرسید. اما گود اجرایی شد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی که این گود دارد این است که صاحب آن مشخص نیست یعنی آنکه این سازه ساخته شود، مشخص نیست قرار است به کدام زیرمجموعه شهرداری با چه کاربری داده شود. موضوع دیگر درخصوص ساماندهی میدان امام خمینی (ره) پیوست‌های ترافیکی است.

تندگویان افزود: برای این ساختمان پیش بینی پارکینگ نشده با این توجیه که چون در کنار مترو است، افرادی که به آنجا می‌آیند با مترو حمل‌ونقل می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست و نمی‌توان کارمندان را مجبور کرد که با مترو رفت و آمد کنند. ما در حال حاضر نیز چنین مشکلی را در خیابان ایرانشهر هم داریم که کارمندان اجازه استفاده از پارکینگ را ندارند و برای مدیران پارکینگ اختصاصی ایجاد شده است.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع پارکینگ در طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره) یکی از نیازهای اصلی است که به آن توجهی نشده است تصریح کرد: نباید به موضوعات به صورت شعاری پرداخته شود و در طراحی هر پروژه‌ای باید تمامی جوانب آن پیش بینی شود.

به گفته وی در حال حاضر طرح پیش بینی شده برای میدان امام خمینی (ره) در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است که کلیات آن مورد موافقت قرار گرفته است.
منبع: مهر
برچسب ها: شورای شهر تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار