رئیس یگان حفاظت و میراث فرهنگی ناجا گفت: مراسم اختتامیه دوره آموزش تخصصی ضابطین خاص قضایی ویژه کارکنان یگان حفاظت " صبح امروز در موزه ملی برگزارشد.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 23 July 2017
سردار امیر رحمت الهی گفت: دوره آموزش خاص نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در حال برگزاری است امروز اول مردادماه نخستین دوره به پایان می‌رسد. در این دوره نیروهای یگان به صورت خاص آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند و از لباس و تجهیزات نوین یگان حفاظت میراث فرهنگی ناجا رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی ضابط قوه قضائیه است، گفت: نیروهای این یگان ضابط قضایی محسوب شده و به عنوان ضابط مشغول فعالیت در حوزه خود هستند. اگر نیروهای این یگان از سلاح استفاده نمی‌کنند، دلیلی نمی‌شود که آنها ضابط قوه قضائیه نباشند. به دلیل اینکه فضاهای موزه‌ها و اماکن گردشگری، کاملاً فرهنگی است سعی می‌کنیم اسلحه مأموران یگان حفاظت دیده نشود.

رحمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حفاری‌ها در بافت قدیمی شهرگفت: در حال حاضر ارتباط خوبی با مراکز استان‌ها برقرار شده است و پلیس در جریان اکثر حفاری‌های غیرمجاز قرار گرفته و با این تخلفات برخورد می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار