کد خبر: ۴۶۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 22 July 2017
تابناک / عضو هیأت مؤسس گروه زیستمان شهرستان آستارا گفت: فجایع زیست‌محیطی شهرداری آستارا باعث خشکی و کمبود آب در تالاب استیل می‌شود.

علی‌رضا اعتمادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا ضمن انتقاد از فجایع زیست‌محیطی گسترده در تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان توسط شهرداری شهر آستارا اظهار کرد: این تالاب محل زاد و ولد انواع پرندگان بومی و مهاجر منطقه است که در طبیعت تالاب سکونت پیدا کرده‌اند.

عضو هیأت مؤسس گروه مردم‌نهاد زیستمان شهرستان آستارا با بیان اینکه در صورت احداث راه از وسط تالاب استیل، رفت و آمد وسایل نقلیه از این مسیر به دلیل آسفالت بودن راه، شدت می‌گیرد، تصریح کرد: این رفت و آمدها در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث فرار و مهاجرت دائمی پرندگان ساکن استیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شالیزارهایی در سمت جنوب استیل قرار دارند آب مورد نیاز خود را از این تالاب تأمین می‌کنند، گفت: احداث راه باعث خشک شدن آب قسمت جنوبی تالاب شده که در نتیجه خشک شدن آب این قسمت به سمت شمالی استیل فشار وارد کرده و به‌ مرورزمان باعث خشکی و کمبود آب در تالاب می‌شود.

اعتمادیان اقدام شهرداری آستارا در تالاب استیل را بدون طرح و برنامه کارشناسی شده دانست و اظهار داشت: فعالان حمایت از محیط‌زیست و طبیعت مخالف گسترش زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی و توسعه گردشگری در این شهرستان نیستند به شرطی که این توسعه تخریب محیط‌زیست را در پی نداشته باشد.

این فعال محیط‌زیست خواستار تخریب کامل راه ساخته در وسط تالاب استیل شد و گفت: گروه مردم‌نهاد زیستمان با پشتوانه مردم فهیم این شهرستان تا زمان تخریب کامل راه از طریق قانونی اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به فجایع زیست‌محیطی رخ داده در تالاب استیل هیچ موقع از مواضع خود دست برنمی‌دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار