رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به تشکیل ۱۴۷ فقره پرونده در پلیس فتا، از کشف ۹۸ درصدی جرائم فضای مجازی در ۴ ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 19 July 2017
 سرهنگ علی صالحی صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در ۴ ماه گذشته در حوزه جرائم فضای مجازی، ۱۴۷ فقره پرونده تشکیل شده و رسیدگی به آنها در اولویت کاری پلیس فتای غرب استان تهران بوده است.

صالحی با اشاره به وقوع ۱۵۰ جرم در فضای مجازی، از کشف ۱۴۷ مورد آن خبر داد و گفت: با تلاش پلیس فتای استان تهران تاکنون با دستگیری ۱۱۳ مجرم فضای مجازی، ۹۸ درصد پرونده های تشکیل شده در این عرصه منجر به کشف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف ۸۹ درصدی پرونده های مربوط به برداشت های غیرمجاز اینترنتی بیان داشت: در ۴ ماه گذشته، ۹۷ درصد پرونده های مربوط به نشر اکاذیب،۱۰۵ درصد پرونده های سایر سرقتها و کلاهبرداریهای اینترنتی و ۹۵ درصد پرونده های اخاذی در فضای مجازی توسط پلیس کشف شده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود:۱۰۰ درصد پرونده های مربوط به فروش اجناس ممنوع از طریق رایانه و اینترنت و ۱۰۰ درصد پرونده های مربوط به انتشار خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی توسط پلیس فتا غرب استان تهران در ۴ ماه گذشته کشف شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد پرونده های مزاحمت اینترنتی و ۶۰ درصد پرونده های مربوط به کلاهبرداری رایانه ای توسط پلیس کشف شده و در این زمینه کشف سرقتها تعامل و همکاری خوبی بین پلیس های آگاهی، امنیت عمومی و فتای استان وجود داشته و به خوبی یکدیگر  را حمایت می کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار