مهران مدیری، ستاره و چهره محبوب تلویزیون، پس از 24 سال کارگردانی در تلویزیون با ساخت فیلم «ساعت 5 عصر» به سینما آمده و باتوجه به فضای کمدی و متفاوت اثر، انتظار می‌رود اتفاقات خوبی را در مواجهه با مردم و گیشه رقم بزند. مراسم اکران خصوصی اولین فیلم سینمایی مدیری به عنوان کارگردان، شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون و موسیقی و اهالی رسانه در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد؛ مراسمی که مهران مدیری آن را بزرگ‌ترین اکران خصوصی سینمای ایران خواند.
کد خبر: ۴۶۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 19 July 2017
به گزارش تابناک : ساعت 5 عصر که پیش‌فروش بلیت‌های آن در سینماها آغاز شده و از جمعه در سینماهای کشور اکران می‌شود، اولین فیلم سینمایی مهران مدیری است و همه منتظر هستند تا ببینند موفقیت این کمدین بزرگ و دوست‌داشتنی در سینما هم تکرار می‌شود یا نه. البته مدیری به عنوان بازیگر حضورهای هرازگاهی در سینما داشته و بازی در فیلم‌های «دیدار» (محمدرضا هنرمند)، «توکیو بدون توقف» (سعید عالم‌زاده)، «همیشه پای یک زن در میان است» (کمال تبریزی)، «دایره زنگی» (پریسا بخت‌آور) و «پل چوبی» (مهدی کرم‌پور) را در کارنامه دارد. به این آثار باید صداپیشگی در «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی را هم اضافه کرد.
اما این نخستین بار است که مدیری به عنوان کارگردان، در سینما فیلم می‌سازد و از این نظر بازخورد مخاطبان در این اولین گام، اهمیت فراوانی برای او دارد. البته پشتوانه درخشان کار در تلویزیون و ساخت مجموعه‌های موفق و پربیننده‌ای چون ساعت خوش، پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، مرد هزارچهره، درحاشیه و البته «دورهمی»، خیال این چهره و دوستدارانش را برای تضمین موفقیت در سینما تا حد زیادی راحت کرده است. درصورت موفقیت «ساعت 5 عصر» که باتوجه به کیفیت و مضمون و ساختار متفاوت آن قابل پیش‌بینی هم است، سینمای ایران می‌تواند از این به بعد در کنار دیگر فیلمسازان و بازیگران موفق، روی حضور موفق مهران مدیری کارگردان هم حساب کند.
حضور چهره‌های سرشناس؛ از علیزاده تا فردوسی‌پور
مراسم اکران خصوصی ساعت 5 عصر، پر از چهره‌های محبوب و سرشناس در رشته‌های مختلف هنری بود و باعث شد عیار برنامه بالا برود و شبی به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای حاضران بسازد. هیاهوی مراسم و حضور انبوه چهره‌های آشنا، باعث شد توجه مردم حاضر در دیگر طبقات پردیس کوروش هم به ماجرا جلب شود و آنها برای دیدن و گرفتن عکس با بازیگران محبوب و دیگر اسم‌های شناخته شده در مقابل محوطه ورودی سالن پذیرایی و نمایش فیلم تجمع کنند. این حضور اگرچه کمی باعث بی‌نظمی شد، اما بر شورحال مراسم افزود و هنرمندانی که برای گرفتن عکس در جایگاه ویژه و مقابل عکاسان رسانه‌ها ژست می‌گرفتند، همزمان به ابراز احساسات مردم هم پاسخ می‌دادند.
به جز بازیگران و عوامل فیلم از جمله مهران مدیری، سیامک انصاری، امیر جعفری، آزاده صمدی و نگین معتضدی چهره‌هایی چون حسین علیزاده، رضا عطاران، همایون شجریان، سالار عقیلی، سامان احتشامی، رضا یزدانی، نادر مشایخی، مژده لواسانی، فرزاد حسنی، محمد سلوکی، رویا تیموریان، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، پژمان بازغی، امیرمهدی ژوله، علی انصاریان، علی اوجی، نرگس محمدی، کوروش تهامی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، الیکا عبدالرزاقی، سامان سالور، حبیب رضایی، رامبد جوان،‌مهتاب کرامتی، بهاره کیان افشار، علی ضیاء، سیدضیاءالدین دری، سامان مقدم، هوشنگ گلمکانی،شیلا خداداد، سام نوری، فرهاد اصلانی، بهمن فرمان‌آرا، علی قربان‌زاده، برزو ارجمند، کامران تفتی، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، چنگیز جلیلوند، سروش جمشیدی و عادل فردوسی‌پور در این مراسم حضور داشتند. حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در این اکران خصوصی هم از نکات جالب توجه و قابل اشاره است.
اجرای سالار عقیلی و سامان احتشامی
سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی کشورمان در شروع مراسم که با اجرای علی اوجی برگزار شد، همراه همسرش حریر شریعت‌زاده و گروهش روی صحنه آمد و دو قطعه موسیقی را برای حاضران اجرا کرد. سامان احتشامی، نوازنده پیانو هم در بخش دیگری از برنامه روی صحنه آمد و با پیانو شیرین کاری کرد و قطعات خاطره‌انگیزی از موسیقی ایران و جهان را برای مهمانان نواخت و آنها را سر ذوق آورد.
رفتار محترمانه مدیری
مهران مدیری در اولین اکران خصوصی فیلم خود، رفتاری محترمانه و صمیمانه داشت و کاری کرد که کمتر در چنین مراسم‌ها و رونمایی‌هایی نمونه آن را دیده بودیم. او در ابتدای مراسم، جایی از سالن سینما ایستاد و با لبخند و با روی گشاده به همه مهمانان خوشامد گفت و در پایان نمایش فیلم هم نزدیکی در خروج ایستاد و محترمانه آنها را بدرقه کرد. مهران مدیری در بخشی از مراسم و پیش از آغاز نمایش فیلم، روی صحنه آمد و دقایقی برای حاضران صحبت کرد. او در این بخش جای سه نفر را در این مراسم خالی کرد؛ هنرمندان فقید علی معلم، افشین یداللهی و عارف لرستانی.
کارگردان ساعت 5 عصر گفت: امشب بزرگ‌ترین اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران است، هنرمندی نیست که در جمع ما نباشد! این شگفت‌انگیز و منتی است که بر سر من گذاشتید. تقریبا 95 درصد همه اهالی سینما، تئاتر، رادیو، تلویزیون، موسیقی، منتقدان، رسانه‌ها و خبرنگاران حضور دارند و اگر من بخواهم اسم ببرم باید الان 630 اسم را بگویم، ممکن است یک مقدار حوصله‌تان سر برود!
مدیری سپس به احترام تماشاگرانی که به دلیل تکمیل ظرفیت در سالن اصلی حضور نداشتند و در سالن 2 بودند، دقایقی کوتاه به آنجا هم رفت و برای آنها صحبت کرد. او در برگشت به سالن اصلی سراسیمه روی صحنه آمد و ضمن نگرانی، شوخ‌طبعی همیشگی‌اش را هم فراموش نکرد. او از جمعیت پرسید: دخترم (شهرزاد) اینجاست؟ من گمش کردم. بعد حاضران جواب می‌دهند سالن 2 است و دارد می‌آید. مدیری هم لبخندی زد و گفت: فکر کردم لابد مرا پیچانده!
مردی که فقط تا 5 عصر وقت دارد
سیامک انصاری در «ساعت 5 عصر» نمونه کامل همان شخصیت فلک زده و بدبیاری را بازی می‌کند که در برخی مجموعه‌های تلویزیونی مهران مدیری عهده دار بود. او یک روز صبح از خواب بیدار می‌شود، اما تلفنی از بانک به او می‌گوید که فقط تا ساعت 5 عصر وقت دارد آخرین قسط خانه‌اش را بپردازد، وگرنه خانه را از دست خواهد داد. این تازه آغاز ماجراست و شخصیت مهرداد پرهام (انصاری) درگیر اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای می‌شود. کمدی اجتماعی مدیری، استاندارد و کیفیتی دارد که می‌تواند خوشایند تماشاگران طیف‌های مختلف قرار بگیرد و بحث‌هایی را هم میان مخاطبان ایجاد کند. آزاده صمدی، امیر جعفری، رسول نجفیان، نگین معتضدی و مهران مدیری، از دیگر بازیگران ساعت 5 عصر هستند. مدیری نویسنده و تهیه‌کننده فیلم هم است.





منبع : جام جم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار