رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: کمیته امداد مریض‌خانه و اورژانس نیازمندان است نه مردابی که مددجویان تا پایان عمر در آن بمانند.
کد خبر: ۴۶۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 19 July 2017
پرویز فتاح که به منظور بازدید از وضعیت امدادرسانی به مددجویان استان لرستان در شهرستان «دلفان» حاضر شده بود، با انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص میزان محرومیت مناطق مختلف گفت: متأسفانه برخی مسئولان در بیان میزان محرومیت از یکدیگر سبقت می‌گیرند که این وضعیت برای نظام اسلامی شایسته نیست.

وی ادامه داد: انقلاب آمد تا محرومت را رفع کند و ما معتقدیم که این مهم شدنی است. ما در مقابل این محرومیت‌ها مسئولیم. من به مسئولان عالی نظام و رئیس جمهور هم اعلام کردم که این وضعیت قابل تغییر است. نباید تسلیم دشمن فقر شویم زیرا ما جبهه‌ای و جهادی هستیم. در خط مقدم می‌گفتیم در مقابل دشمن هر اتفاقی افتاد نباید زانو بزنیم و فقر هم یک دشمن واقعی است.

 رئیس کمیته امداد با تقدیر از نگاه رهبر معظم انقلاب به موضوع محرومیت زدایی تأکید کرد: قسم جلاله می‌خورم که نگاه ایشان و دقت نظرشان در موضوع فقرا و نیازمندان را کمتر کسی دارد و این مایه افتخار ماست.

فتاح اضافه کرد: مجلس اقدامات خوبی در حمایت از قشرها محروم داشته و دولت هم با ارائه کامل بودجه کمیته امداد و اعتبارات وام، به طور کامل همکاری داشته است. امیدواریم هرچه زودتر شرایط اقتصادی دولت بهتر و اقتصاد از رکود خارج شود زیرا با چرخش چرخ اقتصاد و فعالیت کارخانه‌ها، خودبخود ورودی کمیته امداد کاهش می‌یابد و در ادامه افراد بیشتر به خودکفایی می‌رسند.

وی با اشاره به برخی انتقادات از شیوه غربالگری افراد تحت پوشش گفت: برخی انتقادات وارد است اما نباید کاری کنیم که به تعبیر مراجع عظام، کمیته امداد تبدیل به «مرداب» شود و مددجو تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد بماند. کمیته امداد مثل یک بیمارستان با تعداد تختهای محدود است و هیچ پزشکی راضی نیست بیمارش برای همیشه روی تخت بیمارستان بماند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه «کمیته امداد مریضخانه و اورژانس فقر» است افزود: شرعاً و عرفا حق نداریم کسی را که نیازمند نیست تحت پوشش نگه داریم یا فردی نیازمند را از پوشش خارج کنیم.

فتاح ادامه داد: امام (ره) وحدت را به ما آموخت که این رمز پیروزی است و امروز شاهدیم در سطح عالی نظام همه می‌خواهند به کمیته امداد کمک کنند و گاهی درخواست لایحه می‌کنند برای کمک به امداد به طوری که ما از پاسخگویی معذور می‌شویم.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت یارانه از ابتدا ایراداتی داشت. برخی باید سهم بیشتری می‌بردند. در حال حاضر پرده اول این اتفاق با سه برابر شدن یارانه مددجویان اجرا شده و این اتفاق مثبت ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر اهمیت موضوع مددکاری در این نهاد اظهار کرد: من خود را یک مددکار می‌دانم. هرچند خواستند مرا هل بدهند تا مسیر را رها کنم اما کجا بروم بهتر از امداد؟ این تاجی است که رهبر انقلاب بر سر ما گذاشته و آن را رها نخواهم کرد.

فتاح با بیان اینکه سهمیه ویژه‌ای را برای زیارت عتبات مددجویان در نظر گرفته‌ایم تأکید کرد: مددجویان ما همیشه بین خانه تا ادارات امداد دررفت و آمد هستند. خوب است مسئولان ما به پیاده‌روی اربعین بروند که ثواب بسیار بالایی دارد اما باید برای مددجویان سهمیه سفر عتبات پیش بینی کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار