رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: طرح کشت گیاهان داروئی و صنعتی در اراضی مرتعی این شهرستان با مشارکت بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری که در قالب شرکت تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری ساماندهی شده اند به مرحله اجرا درخواهد آمد.
کد خبر: ۴۶۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 18 July 2017
سید علی عظیمی با بیان اینکه این طرح در سطح 9هکتار و به صورت پایلوت اجرا خواهد شد افزود: این طرح که با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از اراضی مرتعی و همچنین توانمندسازی جوامع محلی اجرا می شود، در صورت موفقیت آمیز بودن آن، با وسعت بیشتری در سطح مراتع این شهرستان تعمیم خواهد یافت.
وی تأکید کرد: با کشت گیاهان داروئی و صنعتی در اراضی مرتعی از فشار چرای دام بر مراتع کاسته خواهد شد چرا که اجرای این طرح ها رونق تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.
 
 
عظیمی به دیگر مزایای اجرای طرح یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی موجب افزایش توان اقتصادی جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ادامه اضافه کرد: وسعت اراضی ملی این شهرستان حدود 70هزار هکتار است که از این میزان 20هزار هکتار آن در قالب طرح های مصوب مرتعداری ساماندهی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار