کد خبر: ۴۶۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 18 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: منابع زیرزمینی آب در استان یزد به دلیل برداشتهای بی رویه سالانه نیم متر فروکش می کند.

 محمدمهدی جوادیان زاده  در مراسم اکران فیلم بازگشته به کارگردانی حامد غنی در فرهنگسرای شهرداری یزد با اشاره به صرف قابل توجهی از منابع آبی در حوزه کشاورزی اظهار داشت: گرچه کشاورزی نیز لازم و ضروری است اما صرف نزدیک به ۸۰ درصد منابع آبی استان یزد در بخش کشاورزی معقول نیست.

وی با اشاره به اینکه یزد از شهرهای کم باران کشور است، عنوان کرد: یزد بارشی کمتر از یک سوم متوسط بارش کشور را دارد ضمن اینکه منابع آب تجدیدشونده در استان یزد سالانه کمتر از ۸۰۰ میلیون مترمکعب است.

جوادیان زاده تصریح کرد: این شرایط نام یزد را با کم آبی و بحران آبی گره زده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در یزد در هزاره گذشته همواره شرایط به همین نحو بوده اما آنچه عبرت آموز است، این است که گذشتگان و نیاکان ما با امکانات محدود خویش اما با استفاده از خلاقیت و توانمندی خویش، بر خشونت طبیعت چیره شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد ادامه داد: امروز در عصر تکنولوژی مشخص است که چنگ زدن به ریسمان فناوری و خط بطلان کشیدن بر تجارب گذشتگان، نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وضعیت یزد اکنون به گونه‌ای است که سالانه نیم متر مربع در سطح آب‌های زیرزمینی آن افت مشاهده می‌شود.

جوادیان زاده تصریح کرد: در شرایط امروز لازم است مصرف آب در استان یزد مورد بازنگری واقع شود و فرهنگ صرفه جویی از آب باید همانند گذشته احیا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد تاکید کرد: به طور قطع با زبان هنر می توان بحران‌های این حوزه را در ذهن انسان‌ها تصویرسازی کرد و یک فیلم خوب می تواند کار هزاران مقاله و کتاب را انجام دهد.

وی عنوان کرد: یک فیلم خوب حتی می تواند از هزاران تبلیغ اثرگذارتر باشد بنابراین باید از ابزار هنر به ویژه هنر سینما به شکل تاثیرگذارتری در این حوزه استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار