تابناک تهران - رئیس کمیته حمل ونقل شورا درباره گزارش اتوبوسرانی و عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران گفت: "عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران ناموفق است."
کد خبر: ۴۶۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 17 July 2017
محسن سرخو درباره گزارش پیمان سنندجی، رییس سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران ، با اشاره به ناموفق بودن عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران خاطرنشان کرد: "طبق برنامه ۵ ساله بنا بود سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و سالی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شود ، در حالی که از ابتدای برنامه نه تنها این اهداف محقق نشده است بلکه سالانه حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ظرفیت اتوبوسرانی کاسته شده است به طوری که تعداد اتوبوس ها از ۶۵۵۳ دستگاه در ابتدای سال ۹۲ به ۶۲۶۸ دستگاه در پایان سال ۹۵ رسیده است."

وی افزود: "از این تعداد اتوبوس نیز ۴۷۰۰ کابین اتوبوس وجود دارند که طول عمری بیش از هشت سال دارند و فرسوده هستند."

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عقب ماندگی سازمان اتوبوسرانی در نصب فیلتر های جذب دوده از برنامه ۵ ساله اظهار کرد: "بالاخره بعد از ۴ سال تعداد ۵۰ عدد فیلتر جذب دوده روی اتوبوس ها نصب شد ، این در حالیست که طبق برنامه بنا بود فقط در همان سال اول تعداد ۲۰۰۰ فیلتر جذب دوده نصب شود."

 سرخو با اشاره به عدم رضایت مندی مردم از عملکرد بخش خصوصی در اتوبوسرانی تصریح کرد: "در همه حوزه های عمومی و دولتی هنگامی که کاری به بخش خصوصی واگذار شده است ، افزایش میزان رضایتمندی مردم را به همراه داشته است اما در اتوبوسرانی ، میزان رضایت مردم از بخشی که توسط شرکت واحد کنترل می شود بیشتر از بخش خصوصی است."
وی ادامه داد: "این بدان معناست که بخش خصوصی در اتوبوسرانی یا تخصص کافی در این زمینه ندارند و در گزینش آن ها اشتباه صورت گرفته است و یا اهداف دیگری در پشت پرده گزینش این افراد وجود داشته که ما از آنها بی اطلاع هستیم."

سرخو همچنین افزود : "در این ۴ ساله بارها از مدیران در این مورد سوال کردیم و از آن ها خواستیم مدارک و نمونه قراردادها را برای ما ارسال کنند اما همیشه این اسناد به صورت ناقص ارسال شده است."
 
رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگزینی تاکسی به جای مینی بوس بر خلاف برنامه است گفت: "طبق برنامه قرار نیست تعداد تاکسی ها افزایش یابد و مینی بوس ها نیز تعدادشان مشخص است و باید نوسازی شوند نه اینکه به تاکسی تبدیل شوند.این که یک مد حمل و نقلی را از بین ببریم و آن را به تاکسی تبدیل کنیم کار اشتباهی بوده که متاسفانه صورت گرفته است."
 
وی همچنین با اشاره به اینکه طبق برنامه بنا بود در ۲ سال اول ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود بیان داشت: "در حالی که بودجه لازم برای این کار پیش بینی شده بود اما نه در سال اول و نه در سال های بعد این اقدام صورت نگرفت."

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد : "به جز مترو در سایر حوزه های حمل و نقل ساز و کار مشخصی وجود ندارد و ساختار فعلی ناقص است."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار