هیات وزیران در جلسه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، اجرای برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران را تصویب کرد.
کد خبر: ۴۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 17 July 2017
هیات دولت برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران را با هدف توجه و اهتمام هرچه بیشتر دستگاه‌ها به علل، پیامدها و راهکارهای مبارزه با آن و نیز به منظور افزایش ایمنی در حوزه شریان‌های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه، تصویب کرد.

 موافقت با تداوم اجرای برخی از پروژه ‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی

هیات وزیران در ادامه با صدور مجوز برای تداوم اجرای برخی از پروژه‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی فاقد مجوز و دارای پیشرفت فیزیکی با رعایت شرایط خاص موافقت کرد.

پروژه‌های یاد شده شامل آزادراه کنارگذر دوم جنوبی تهران در استان‌های قزوین، البرز، مرکزی و تهران، سد شفارود در استان گیلان و سد و نیروگاه آبی خرسان ۳ در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

تأیید گزارش‌های زیست محیطی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به محیط زیست استان‌ها تفویض می شود

دولت با توجه به ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی براساس نیاز استان‌ها و دغدغه‌های مسئولان استانی در مورد مشکلات احداث یا عدم احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، مقرر کرد بررسی و تأیید گزارش‌های زیست محیطی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ۱۰۰ هکتار تا ۲۰۰ هکتار به محیط زیست استان‌ها تفویض گردد.هیات وزیران این تصمیم را به منظور جلوگیری از تمرکزگرایی، بروکراسی و نیز صرف زمان زیاد برای بررسی گزارش های ارزیابی زیست محیطی در مرکز اتخاذ کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار