وزیر بهداشت با اشاره به انتقال سازمان بیمه سلامت ایرانیان به وزارت بهداشت، گفت: البته این کار هنوز ناقص است و بخشی از تولیت بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت نیست. سازمان‌های بیمه‌گر متعددی وجود دارد و اگر منابع تجمیع و سیاست‌ها واحد باشد، کارآمدتر می‌شوند. مجلس و دولت نیز باید در این حوزه حمایت جدی داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 16 July 2017
دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در بازدید از سازمان بیمه سلامت ایرانیان اظهار کرد: طبق تصمیم مجلس سازمان بیمه سلامت مجددا به خانه اصلی خود یعنی وزارت بهداشت بازگردانده شد. هدف از این نقل و انتقال باید کارآمدی بیشتر بیمه‌ها و هماهنگی گسترده‌تر بین گروه‌های ارائه دهنده خدمت باشد. همچنین باید کنترل بیشتری بین منابع و مصارف صورت گیرد و حمایت طلبی بیشتری از نظام بیمه‌ای انجام شود.
 
وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: با این اقدام مردم حق بیمه منطقی‌تری پرداخت می‌کنند. اگر اولویت مجلس و دولت کمک به این حوزه باشد، می‌توان به یک نظام بیمه‌ای ارزشمند امیدوار بود. اگر این جابجایی صرفا ساختمان و تشکیلات باشد، هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. مهم این است که حمایت، هماهنگی بیشتر و منطقی اقتصادی بر این دستگاه حاکم باشد.
 
هاشمی با اشاره به بی‌توجهی برخی مسئولان به حوزه رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که اقتصاد دست اقتصاد دانان است و بیشتر اعضای دولت و مجلس هم اقتصاددان هستند و برخی از آنها علاقه‌ای به توسعه رفاه اجتماعی ندارند. باید به این موضوع در حوزه سیاستگذاری‌ها بیشتر توجه شود و در صدر برنامه احزاب قرار گیرد.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر بیمه‌ها کارآمد شوند، تمام روابط ناسالم برچیده می‌شود، افزود: کارآمدی بیمه‌ها، رعایت حقوق مردم، افزایش کیفیت ارائه خدمات، تصدی‌گری بیشتر دولت و ورود بخش خصوصی را به دنبال دارد. این انتقال تنها یک مقدمه‌ است که بخش‌های دیگر نیز اصلاح شوند. حتی در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز به این موضوع اشاره شده و باید اصلاح شود. منظور از این اصلاح، سیاستگذاری واحد است نه انتقال دستگاه و دارایی‌ها.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها باید آقایی کنند نه اینکه سرشان پایین باشد و نتوانند امر و نهی کنند، اظهار کرد: بیمه یعنی خریدار و فروشنده باید همیشه محتاج خریدار خوش حساب باشد. باید کاری کرد که صندوق‌های بیمه تجمیع شوند. در این صورت آنها قدرت پیدا می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار