جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدامات پلیس فرودگاه در مبارزه با قاچاق و مواد مخدر شاخص و قابل تقدیر است، از آمادگی این پلیس برای برگزاری عملیات حج خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 15 July 2017
سردار مهدی معصوم بیگی در نشست تخصصی فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور، «فرودگاه» را نخستین ویترین ارزیابی امنیت از نگاه مسافران خارجی معرفی و اظهار کرد: پلیس فرودگاه­ های کشور نقشی مهمی در معرفی چهره و ساختار نیروی انتظامی دارد و لازم است از ابعاد مختلف اعم از ظاهری، توانمندی، مهارت و نظایر آن برترین ها در این یگان به کار گیری شوند.
وی با بیان اینکه توسط پلیس فرودگاه در حوزه مبارزه با معضل «قاچاق» و «مواد مخدر» اقدامات شاخصی صورت گرفته است، افزود: در سه ماهه اول سال جاری میزان پروازها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته و در این مدت حدود 15 میلیون و 500 هزار نفر از طریق خطوط هوایی جا به جا شده اند که امنیت این مهم با هوشیاری و توانمندی پلیس فرودگاه به خوبی تامین شده است.

**رشد 20درصدی ماموریت های پلیس فرودگاه
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ماموریت های پلیس فرودگاه به موازات افزایش پروازها، رشد 20 درصدی داشته است، عنوان کرد: مبارزه با قاچاق از اولویت های کاری نیروی انتظامی است و در راستای تحقق این رویکرد، با برنامه ریزی و تمرکز شاهد رشد 200 درصدی کشفیات کالای قاچاق به لحاظ ارزش ریالی توسط پلیس فرودگاه هستیم؛ این در حالی است که در پرونده های بالای 500 میلیون تومان در حوزه کشفیات و ارزش ریالی افزایش 600 درصدی داشته ایم. 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: آمارها و بررسی عملکرد؛ بیانگر جهت گیری صحیح و هدف گذاری های مناسب پلیس فرودگاه است، همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد مجاهدت و تلاش های بی شائبه همکارانمان هستیم.

**امنیت مطلوب فرودگاه های کشور
جانشین پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: پلیس فرودگاه های کشور در خط مقدم تامین نظم و امنیت قرار دارد و با هماهنگی و تعامل بسیار خوب نیروی انتظامی با سپاه پاسداران، مطلوب ترین شرایط امنیتی را در فرودگاه های کشور و خطوط هوایی شاهد هستیم.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه «امنیت» پیش نیاز فعالیت خطوط هوایی است، عنوان کرد: «پرواز» و «امنیت» دو مولفه جدایی ناپذیر از هم است بنابراین لازم است همه دستگاه های مسئول و ذی ربط در توجه به این مهم، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
این مقام ارشد انتظامی از آمادگی کامل پلیس فرودگاه برای انجام عملیات حج خبر داد و افزود: برنامه ریزی های دقیق، منسجم و هماهنگی لازم با دستگا ه های متولی در این راستا صورت گرفته است.
وی در پایان خواستار توجه جدی مسئولان کاروان ها و حجاج به توصیه های پلیس شد و گفت: همکاری حجاج با عوامل پلیس فرودگاه های کشور موجب انجام بهتر امور خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار