هفته گذشته بود که سخنان شهردار تهران در مورد عدم تغییر کاربری سوله‌های بحران خبرساز شد و واکنش‌های زیادی درپی داشت، رییس سازمان مدیریت بحران کشور دراین‌باره توضیح داد و گفت: اگر حادثه‌ای رخ داده و مسئولان نتوانند سوله را به حالت اولیه بازگردانند قطعا تخلف است.
کد خبر: ۴۵۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 15 July 2017
اسماعیل نجار درباره ادعای شهردار تهران مبنی براینکه هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده است، گفت: مسئولیت سوله‌های مدیریت بحران در شهر تهران بر عهده سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران است و این سازمان مستقیما بر فعالیت و کاربری آنها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: اما به طور کلی سوله‌های مدیریت بحران چندمنظوره هستند و در شرایط عادی می‌توانند کاربری‌های دیگری همچون ورزشی و ... داشته باشند، اما موضوعی که مهم است این است که اولا باید تمامی امکانات مقابله و آمادگی در برابر بحران در آنها وجود داشته باشد و ثانیا به هنگام وقوع بحران بتوان در کوتاهترین زمان ممکن سوله را به حالت اولیه و کاربری اصلی خود بازگرداند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه باید شرایط اولیه این سوله‌ها رعایت شود، گفت: گزارشی در مورد اینکه سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران بطورکلی تغییرکاربری داده‌ باشند به دست ما نرسیده اما مواردی بوده که گفته شده مثلا سوله‌ای به برنامه‌ای تلویزیونی اختصاص داده شده و ... که در این خصوص متعهد شده‌اند که بلافاصله پس از بحران فضا را تخلیه و آن را برای کاربری بحران و اسکان و خدمات امدادی تخلیه و آماده کنند. بنابراین اگر حادثه‌ای رخ داده و مسئولان نتوانند سوله را به حالت اولیه بازگردانند قطعا تخلف است، اما در حال حاضر گفته شد که امکان بازگرداندن تمامی سوله‌ها به حالت اولیه را دارند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران شهرداری در این زمینه مسئولیت داشته و باید بر صحت این موارد نظارت کند، ادامه داد: در سازمان مدیریت بحران کشور نیز بر این موضوع نظارت می‌کنیم و پیگیری‌هایی هم انجام داده‌ایم اما مسئولیت اصلی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران است.

نجار درباره اینکه آیا درآمد زایی از این سوله‌ها قانونی است، اظهارکرد: شهرداری یک نهاد غیرانتفاعی است و چنین اقداماتی بلامانع است، اما همانطور که گفتم حتما باید آمادگی این سوله‌ها صددرصد باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار