مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: خط‌آهن در مسیر حرکت قطار فوق‌العاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میان‌آب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و حدود ۷۰ سانتیمتر جابجا شده بود.
کد خبر: ۴۵۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 12 July 2017
عبدالکریم درویش زاده  با اشاره به حادثه دیروز خروج واگن‌های قطار مسافربری در محور جنوب اظهار کرد: طی چند روز گذشته دمای هوا خوزستان به حد 55 درجه رسید و دیروز خط آهن در مسیر حرکت قطار فوق‌العاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میان‌آب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به 70 سانتیمتر جابجا شده بود.
 
وی افزود: خوشبختانه در سانحه‌ پیش آمده دیروز قطار از «فرار اول» خط عبور می‌کند اما در نقطه «فرار دوم» واگن‌ها از خط خارج می‌شود.
 
وی یادآور شد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه مسئولان و گروه فنی راه‌آهن جنوب به محل وقوع حادثه اعزام شدند و طبق هماهنگی ‌انجام‌شده با مسئولان نزدیک به محل حادثه، مسافران واگن‌های خارج‌شده به واگن‌های دیگر منتقل شدند.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: خطی که حادثه روز قبل در آن به وقوع پیوست در برنامه کلان شرکت راه‌‌آهن مورد بازسازی قرار گرفته و فقط چند بلاک در منطقه زاگرس و لرستان در حال بازسازی است بنابر‌این مشکل فرسودگی در کار نبوده است.
 
درویش زاده با توجه به فصل گرما و اقدامات قابل انجام روی خطوط ریلی تأکید کرد: باید خطوط ریلی به خصوص در زمان اوج گرما به‌طور کامل تحت کنترل قرار گیرد و قبل از حرکت قطارهای مسافری، درزین پیشرو به روی خط اعزام شود هر چند پدیده فرار خط در زیر قطار رخ می‌دهد. همچنین در صورت وقوع حوادث مشابه خط را برش زده و اقدامات لازم در اسرع وقت انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار