فرماندار شهرستان شمیرانات از تولید سالانه 61 هزار تن گیلاس در این شهرستان خبر داد و گفت: امروز باید گردشگری منطقه بیش از گذشته تقویت شود.
کد خبر: ۴۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 12 July 2017
عزت‌الله خان‌محمدی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیأت ‌امنای دانشگاه علمی کاربردی موحدی‌ساوجی در لواسان بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی موحدی‌ساوجی که موقوفه است، تنها مرکز علمی مورد حمایت مسؤولان منطقه بوده که در توسعه ظرفیت‌های شهرستان از ظرفیت‌های آن بهره بیشتری باید گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه دو محور گردشگری و کشاورزی دو بال توسعه شمیرانات است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسؤولان بالادستی دانشگاه، رشته‌هایی را که می‌تواند بومی و کاربردی باشد، در شهرستان شمیرانات مورد توجه و حمایت قرار دهند تا با تکیه‌بر توانمندی‌های موجود، ظرفیت‌های شمیرانات بیشتر نمود یافته و توسعه و شکوفایی را برای منطقه به ارمغان بیاورد.
 
فرماندار شهرستان شمیرانات تصریح کرد: رویکرد گردشگری منطقه به‌عنوان قطب توسعه استان تهران و کشور مورد توجه جدی قرار داشته؛ به‌ طوری ‌که ازجمله ظرفیت‌های شمیرانات یعنی گیلاس با ظرفیت تولید سالانه بالغ‌بر 61 هزار تن از نظر کیفی رتبه نخست کشور و آلبالوی آن هم در جایگاه‌های اول و دوم کشوری قرار دارد.
 
خان‌محمدی اضافه کرد: سنجش هر منطقه بسته به تعداد نهادهای علمی آموزشی و میزان حضور آن‌ها در میدان است و تأثیرگذاری عمومی را در ارتقای شاخصه‌های آن به نمایش می‌گذارد.
 
وی تصریح کرد: وجود دانشگاه در منطقه لواسان در شهرستان شمیرانات به نام زنده‌یاد موحدی‌ساوجی که یکی از مبارزان و مجاهدان مخلص انقلاب و از یاران صدیق امام راحل بوده، بر اهمیت این مرکز علمی به‌عنوان نماد توسعه در شهرستان می‌افزاید و اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد تا متناسب با نام آن، تأثیرگذاری خود را بیشتر نمایان سازد.
 
فرماندار شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح علمی و تخصصی باید از ظرفیت جوانان مستعد در دو بخش لواسان و رودبار قصران حداکثر استفاده را کرد تا ارتباط این مرکز علمی دانشگاه با سایر نهادهای آموزشی منجر به توسعه شهرستان شمیرانات شود و کارآمدی خود را بهتر آشکار کند.
 
خان‌محمدی یادآور شد: توجه به رشته‌های بومی متناسب با بوم منطقه صرف‌نظر از اینکه توسعه شهرستان را در پی خواهد داشت، مسؤولان منطقه‌ای و بین‌بخشی شهرستان و استان را برای حمایت از انگیزه بالاتری برخوردار می‌سازد.
 
وی بیان کرد: به‌جای اینکه باغات منطقه تفکیک و به ویلا تبدیل شود، باید با برنامه‌ریزی متناسب با استعدادهای خدادادی، گردشگران را به منطقه هدایت و از سرگردانی آنان جلوگیری کرد و انجام این مهم به رونق اقتصادی و ماندگاری مواهب الهی در این شهرستان کمک می‌کند.
 
فرماندار شهرستان شمیرانات رویکرد گردشگری و تقویت باغداری را از مهم‌ترین عوامل توسعه شهرستان شمیرانات ذکر کرد و افزود: با تجهیز نهادهای دانشگاهی و تقویت رشته‌های مناسب باید این دو نگاه برجسته شود و ظرفیت‌سازی‌های لازم در این مقوله انجام پذیرد.
 
خان‌محمدی اظهار امیدواری کرد: دانشگاه زنده‌یاد موحدی‌ساوجی بتواند با سرعت فزاینده و برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق، زمینه بروز و ظهور توانمندی‌های منطقه را فراهم کند تا این مسأله موجبات خرسندی اهالی لواسان، رودبار قصران و شمیرانات را فراهم کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار