یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: عفونت پروستات نیازمند درمان طولانی است و ممکن است پاسخ آنتی‌بیوتیک مناسبی به درمان ندهد.
کد خبر: ۴۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 12 July 2017
دکتر محمدرضا ناظر با بیان اینکه عفونت پروستات نیازمند درمان طولانی است و حتی ممکن است با تجویز آنتی‌بیوتیک، پاسخ مناسبی به درمان ندهد، افزود: برخی از عفونت‌های پروستات مزمن هستند که دوره درمان آن طولانی و مشکل است حتی ممکن است به درمان پاسخ مناسبی ندهد.
 
وی ادامه داد: باید از عفونت‌های ادراری تکرار شونده پیشگیری کرد و در این راستا نیاز به تصویربرداری(موبوگرافی، سی‌تی اسکن، سونوگرافی) ضروری است.
 
ناظر اضافه کرد: البته بهترین راه تشخیص عفونت ادراری، آزمایش کشت ادرار است و البته پروسه درمانی بستگی به محل عفونت، میزان مقاومت باکتری و عودکنندگی دارد. هر چه عفونت عودکننده و تکراری باشد طول درمان افزایش می‌یابد.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه کمترین دوره درمان برای عفونت مثانه (سیستیت) است که در خانم‌های جوانی است که برای اولین بار رخ داده باشد، افزود: معمولا بیشترین دوره درمان، عفونت‌های پروستات و عفونت‌های مقاوم ادراری است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه مواردی در اثر تجویز نابجای آنتی‌بیوتیک، دچار عفونت‌های بسیار مقاوم به آنتی‌بیوتیک بودند و پاسخ مناسبی به درمان ندادند، گفت: در چنین مواردی کلیه‌های آنان دچار نارسایی شدند، پس نیاز است مقاومت آنتی‌بیوتیکی را جدی گرفت و در صورت احتمال مقاومت حتما با پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مشورت کرد.
 
ناظر تاکید کرد: نیاز است تست حساسیت آنتی‌بیوتیک انجام و در بحث درمان با متخصص بیماری‌های عفونی مشورت شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار