مدیر آب و فاضلاب پیشوا عبور از بحران کم آبی در این شهرستان را نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان دانست.
کد خبر: ۴۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 12 July 2017
اکبر سلطانیان بعد از ظهر سه شنبه در خصوص تامین آب شرب پیشوا و نحوه سامان دهی مصرف آن در جمع خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای خرداد امسال۴ حلقه چاه به دلیل شرایط فنی و آبدهی کم، حفاری شده و به مدار بهره برداری شهر وارد شده است.
 
وی افزود: چاه شماره یک با آبدهی ۲۸ لیتر در ثانیه،چاه شماره ۱۳ با آبدهی ۱۸ لیتر درثانیه و چاه شماره ۱۰ با آبدهی ۱۲ لیتر در ثانیه، در مجموع با ۵۸ لیتر در ثانیه وارد مدار شده و چاه شماره ۱۱ هم تا آخر تیرماه وارد شبکه توزیع می شود.
 
سلطانیان اظهار کرد: احیا و بازسازی چاه ها از جمله برنامه های سالیانه بوده و امسال نیز ۲حلقه از ۱۲ حلقه چاه که به دلیل فرونشست و رانش زمین، جداره آنها آسیب دیده بود، مرمت شده و با مهندسی مجدد وارد مدار بهره برداری شدند.
 
وی افزود: در حال حاضر با تولید ۲۴۵ لیتر در ثانیه، بحران آب در شهر پیشوا آغاز شده و برای مهار آن بایستی مردم و مسئولان توجه بیشتری نسبت به مصرف و فرهنگ سازی در راستای استفاده صحیح از آن داشته باشند و ازهمه تلاش و توانایی خود در این جهت استفاده کنند.
 
مدیر آب و فاضلاب پیشوا اظهار کرد: مهمترین راهکار مقابله با بحران کم آبی در این شرایط، جمع آوری انشعابات غیر مجاز، شناسنایی افراد متخلف و جلوگیری از مصرف های غیر متعارف است که برای هرگروه اکیپ هایی در آب و فاضلاب پیشوا تشکیل شده و نیاز به اطلاع رسانی و معرفی توسط مشترکین است.
 
سلطانیان از توجه، حمایت و پیگیری های فرماندار پیشوا و حساسیت وی نسبت به مقوله آب تشکر کرد و بیان داشت: با پیگیری های جدی فرماندار و نماینده دولت در پیشوا، 5 حلقه چاه جدید برای آب شرب پیشوا تخصیص یافت و اکنون مکان یابی مناسب  و تهیه زمین آن در حال پیگیری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار