شهردار شهریار از معطل ماندن یک ساله لایحه ساماندهی زیبا سازی محیط زیست در شورای این شهر انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 12 July 2017
مسعود رهنما بعد از ظهر سه شنبه در جلسه استیضاح شهردار شهریار، در دفاع از فعالیت های مجموعه شهری، گفت: خوشبختانه در هر فضایی که وارد شده ام، به گفته دوست و دشمن باعث ارتقاء آن سازمان می شدم. علت رشد و پیشرفت های صورت گرفته تکیه بر قابلیت هایی بود که داشته ام.
 
شهردار شهریار گفت: به عنوان نمونه در مرکز کنترل ترافیک تهران مجموعه ای را ایجاد کردیم که زبانزد خاص و عام بود و هم اکنون وقتی شهرداری تهران مهمان خارجی دارد ابتدا مهمان را برای بازدید به آنجا می برد.
 
اهل تعامل هستم اما تعامل به معنای واژه ای که در فرهنگ لغت دهخدا است
 
شهردار شهر شهریار در ادامه با بیان اینکه اهل تعامل، کمک و مدارا هستم و به خاطر پیشرفت کشورم همه کار می کنم گفت: واژه تعامل برای من معنی همان واژه ای است که در فرهنگ لغت دهخدا می خوانم.
 
رهنما گفت: از روزی که به شهریار امدم، هدفم این بوده که به عنوان یک مدیر بومی به شهرم خدمت کنم. برنامه ما این بود که در بازه زمانی یک الی دو ساله ایده ها و چهارچوب های ساختاری اولیه را شکل دهیم و در ادامه کارهای بزرگ تری انجام دهیم. اما در شرایطی قرار گرفتیم که مدام ما را به چالش می کشیدند که باعث عدم تعامل می شد.
 
در این ۴ سال به اندازه ۱۲ سال کار شده است
 
شهردار شهریار گفت: در این چهار سال به اندازه ۱۲ سال کار شد، و اگر تعامل ها بهتر بود در دو سال اول راه ۱۲ ساله را رفته بودیم.
 
وی در ادامه بیان نمود: در بحث بودجه و اعتبارات، شهرداری های دیگر را بررسی کنید. در شرایط بحران اقتصادی که باعث رکود شدید ساخت و ساز و فعالیت های اقتصادی شده بود، افزایش بیش از ۴ برابر بودجه نسبت به سال ۹۲ را داشته ایم. بودجه شهرداری در سال ۹۲  هشتاد میلیارد تومان  بود که در سال جاری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
رهنما گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان قرار داد واقعی جهت سرمایه گذاری منعقد شده است. که در واقع اگر به صورت ارزشی به این قراردادها نگاه کنیم میزان آن بسیار بیشتر از ۹۰۰ میلیارد تومانی است.
 
شهردار شهریار گفت: بعد از ۹ ماه از ورود بنده به شهرداری شهریار، همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری برگزار کردیم. ایده هایی که روزی رویا بودند و بسیاری اجرای آن را باور نمی کردند پس از عملیاتی کردن آنها، مانند کارخانه آسفالت، اجرای میدان میوه و تربار، پایانه ترابی و... بدون پرداخت پول و با مدیریت منابع و جذب سرمایه انجام شد.
 
رهنما گفت: در بحث رتبه بندی شهرداری ها رتبه شهرداری شهریار را به رتبه ده رساندیم.
 
وی گفت: در بخش سازمان ها، همه اعضا می دانند دیگر مانند سازمان های ادوار گذشته نیستند. به عنوان نمونه سازمان آتش نشانی، که هم اکنون از بهترین امکانات برخوردار است و حتی در مواقعی شهرهای دیگر از آتش نشانی شهریار کمک می گیرد.
 
پنج بار استیضاح یک شهردار
 
شهردار شهریار گفت: شرایط سختی برای انجام وظایفم ایجاد شده بود. در واقع به جای چهار بار پنج بار استیضاح برای مدیری که با تمام محدودیت ها سعی کرده مصوبات شورا را انجام دهد.
 
رهنما در ادامه گفت: با افتخار سالانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح شهر انجام شده است. و خوشبختانه اعضای شورای شهر نیز در اجرای پروژه های عمرانی پیگیر بودند.
 
وی گفت: پروژه های توسط شهرداری در حال انجام است که در سطح استان تراز اول است و هیچ کدام از شهرداری های استان توان انجام چنین پروژه هایی را نداشته اند که نمونه ان پروژه تقاطع سه سطحه شهید صیادشیرازی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی می باشد. که کافی است این پروژه را با پروژه پل ورودی شهرقدس که بیش از ده سال است در حال ساخت می باشد و تمام دستگاه های اداری و حتی شهرداری تهران نیز برای به اتمام رسیدن آن وارد عمل شده اند و تا کنون انجام نشده است، مقایسه کنید به بزرگی پروژه تقاطع سه سطحه شهید صیاد شیرازی پی خواهید برد.
 
در پروژه های فرامنطقه ای تنها بودیم
 
شهردار شهریار گفت: اگر تعامل های شهرستانی با ما برقرار بود بسیاری از پروژه ها را تمام می کردیم، می خواستیم تقاطع شادچای را به عنوان هدیه نوروزی به مردم تحویل دهیم اما شرایط به وجود آمد و چالش هایی ایجاد کردند که هم اکنون اجرای آن با موانع حقوقی و مالی برخورد کرده است.
 
شهردار شهریار گفت: در پروژه های فرامنطقه ای هیچ کمکی به مجموعه شهرداری نشد و حتی چالش هایی نیز ایجاد کردند اما مجموعه مدیریتی کار را جلو برد
 
وی گفت: در شرایط موجود که شرایط حساسی است ما  ۲۵۰ میلیارد تومان از املاک را احیا کرده ایم، ۲۵ سند گمرک را به نام شهرداری زده ایم.
 
رهنما در ادامه گفت: شهرداری شهریار تنها شهرداری است که ناحیه های آن دارای کد هستند و از دیگر اقدامات صورت گرفته ایجاد دفتر تنظیم لوایح و  پیگیری مصوبات که یک طرح نوپا اما رو به جلو می باشد که تمام این ها از ایده ها و  دیدگاه های اعضای شورای شهر  استفاده شده است.
 
وی گفت: درباره مقابله با حیوانات موذی با استفاده از تحقیقات و بررسی های صورت گرفته دارویی تهیه کردیم که وقتی حیوانات موذی مثل موش مصرف میکند با ایجاد و حفظ مریضی در حیوان سبب انتقال بیماری به سایر حیوانات می شود و به این ترتیب جامعه موش ها دچار مرگ می شوند.
 
لایحه پیشرفته ای که یک سال در شورا ماند
 
شهردار شهریار گفت لایحه ساماندهی زیبا سازی محیط زیست را تقدیم شورای شهر کردیم که یک سال در شورا معطل ماند لایحه پیشرفته ای که به مراتب از کرج و تهران مفید تر و کارآمد تر بود. و طبق این لایحه قوانینی توسط شورای محلی شهر تصویب می شد که به موازات تخلف، جریمه برای آنها در نظر گرفته می شود.
 
رهنما گفت: در بخش جمع اوری متکدیان شهرداری از این طرح استقبال می کند اما مشکل کار اینجاست که همه کار به دست شهرداری نیست، شهرداری زندانبان نیست و طبق قانون مسئولیت کمپ با فرمانداری است، قانون تکلیف همه را مشخص کرده است و شهرداری بدون مرجع قانونی نمی تواند کاری انجام دهد. شهرداری مکلف است محل و امکانات و مواد اولیه را تهیه کند و اردوگاه توسط فرمانداری اداره شود. و کلیه دستگاه ها اعم از دادگستری و کمیته امداد و بهزیستی و وزارت کار همگی باید کمک کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار