رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: کارخانه‌های آبمیوه‌گیری باید در استان تهران افزایش یابد؛ امروز ضایعات میوه در این استان زیاد است.
کد خبر: ۴۵۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 11 July 2017
حسین مهاجرانی در دماوند، درباره وضع بازار میوه و تره‌بار و ورود محصولات تولیدی استان تهران نظیر سیب دماوند به بازار اظهار کرد: تیم‌های نظارتی بر وضع بازار فعال‌ هستند.
 
وی ادامه داد: اجازه افزایش قیمت غیرقانونی اقلام محصولات کشاورزی را در بازار نمی‌دهیم و با متخلفان برخورد جدی خواهیم داشت.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه برخی معضلات حوزه کشاورزی به داخل کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: حجم بالایی از میوه‌های تولیدی امروز به ضایعات تبدیل می‌شود.
 
مهاجرانی با اشاره به اینکه از نمونه‌های آن می‌توان به پرتقال اشاره کرد، گفت: بخش عمده‌ای از این تولیدات امسال معدوم شد.
 
وی با بیان اینکه نبود کارخانه‌های آب‌میوه‌گیری در حاشیه باغ‌ها حجم بالایی از این محصولات را به ضایعات تبدیل کرده است، تصریح کرد: باید تعداد کارخانه‌های آبمیوه‌گیری افزایش پیدا کند.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه سراسر کشور بستر تولید انواع و اقسام محصولات کشاورزی و میوه است، اضافه کرد: حجم بالایی از پودر میوه از خارج با نام کنستانتره وارد می‌شود.
 
مهاجرانی با اشاره به اینکه با این حجم تولید محصولات باغی در کشور آیا در تولید پودر میوه ناتوان هستیم؟، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها در تبدیل محصولات باغی و مازاد آن به آبمیوه و پودر میوه فراهم شود، نیازی به واردات نداریم.
 
وی با بیان اینکه تعداد کارخانه‌های تبدیلی محصولات کشاورزی مانند آبمیوه‌گیری باید در استان‌هایی مانند مازندران و تهران افزایش پیدا کند، اظهار کرد: تقویت این جنس زیرساخت‌ها میزان ضایعات را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار