رییس جمهوری گفت: فشار تحریم به رغم آنچه دنیای غرب ادعا می کرد فشار به دولت نبود، بلکه فشار بر مردم و زندگی آنان بود.
کد خبر: ۴۵۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 11 July 2017
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است به شرایط اقتصادی سخت و پیچیده کشور در آغاز کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: با رکود تورمی، مسئله تحریم، وضع محیط زیست و نگرانی هایی که وجود داشت از جمله مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، در 6 ماهه دوم سال 92 تقریبا موفق شدیم برای مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم گیری کنیم.
وی یادآور شد: برخی از آن تصمیات به موقع و در چهارچوب زمانی که پیش بینی می کردیم، اجرا شد و برخی با تاخیر اما به حمد الله موردی نبود که ما نتوانیم از پیچ و خم ها و مشکلات عبور کنیم.
رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: اولین قدمی که لازم بود کشور آن را حل و فصل بکند مسئله تحریم بود، حال برخی در مقام شعار ممکن است حرف هایی بزنند ولی عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی ،داروها، موارد اولیه داروسازی با آن مواجه با بود، فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بی رحمانه نسبت به ملت ایران وضع شده بود.
روحانی تاکید کرد: فشار تحریم باوجود آنچه که دنیای غرب ادعا می کرد فشار به دولت نبود فشار بر مردم و فشار بر زندگی مردم بود.
وی خاطرنشان کرد:وقتی نفت ایران تحریم می شود و درآمد کشور کاهش پیدا می کند یعنی تاثیر بر همه خدمات دولت؛ خدمات دولت از چه منبعی استفاده می شود یا منبع مالیات هست یا نفت عمدتا این دو منبع هست وقتی نفت نیست و درآمد نیست و رشد اقتصادی نیست گرفتن مالیات هم بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار