مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند با بیان اینکه بانوی ایرانی می تواند با حفظ عفاف و حجاب خود در تمام عرصه ها حضور داشته باشد گفت: بانوی ایرانی نمونه یک الگوی برای تمام بانوان جهان است.
کد خبر: ۴۵۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 11 July 2017
سید راضیه تقوی ساعتی پیش در نشستی با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این شهرستان اظهار داشت: 17 تیرماه لغایت 23 تیر به نام هفته جهانی عفاف و حجاب نامگذاری شده است این هفته در واقع جهت پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه سال 1315 است که رژیم پهلوی معترضان کشف حجاب را به خاک و خون کشید.
 
وی تصریح کرد: فضاسازی شهری با پخش تراکت و بنر، مانور فرهنگی با شعار امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری یادواره شهدای نخستین زن محجبه، هم‌اندیشی اصناف و ادارات با هدف بهبود وضعیت تولید پوشاک ایرانی- اسلامی، تجلیل از فعالان زن عرصه اقتصادی، گردهمایی بزرگ مردمی با عنوان صیانت از حریم خانواده، برگزاری جام نجابت و قرائت بیانیه در نماز جمعه از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب شهرستان دماوند است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند با اشاره به شعار امسال هفته عفاف و حجاب، مبنی بر «ندای فطرت تعالی اجتماعی و احیای عفاف و حجاب» گفت:‌ هفته عفاف و حجاب با دو محور مخاطب‌شناسی و خانواده‌محوری برنامه‌ریزی شده است، که رویکردهای آن شامل گرایش انسانی، کرامت انسانی، حقوق شهروندی، خانواده متعالی، نشاط و امنیت و تولید و اشتغال نسبت به پوشاک ایرانی است.
 
تقوی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد موج مطالبه‌گرانه در این هفته جوانان و نوجوانان را در این عرصه به میدان آوریم، و با استمرار این حرکت به آن‌ها یادآوری کنیم که از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حتی در شرایط کنونی زنان مجاهد و مبارزی وجود دارند که می‌توانند الگوی مناسبی برای زنان جامعه باشند.
 
وی عنوان کرد: هدف این است تا به جهانیان بفهمانیم زن ایرانی مانند زن غربی ابزاری برای بهره‌کشی اقتصادی نیست؛ همچنین مانند زن شرقی نیز به او نگاه کمونیستی و حاشیه‌ای نمی‌شود بلکه زن ایرانی می‌تواند به عنوان یک همسر و مادر با حفظ عفاف و حجاب خود در تمام عرصه‌های موجود فعالیت کرده و یک الگوی جدیدی از زن را به جهان ارائه دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار