هنرمند موسیقی کشورمان با بیان اینکه سالن اختصاصی موسیقی در تهران نداریم و تالار وحدت برای موسیقی استاندارد نیست، گفت: واگذاری صدا و سیما به دولت به ضرر مردم است.
کد خبر: ۴۵۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 10 July 2017
محمد گلریز درباره وضع زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در استان تهران اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در تهران به‌عنوان پایتخت شکل خوبی ندارد.
 
وی ادامه داد: بنده به‌عنوان عضو کوچک جامعه فرهنگ و هنر به‌ویژه موسیقی کشور از زبان هنرمندان این شاخه صحبت می‌کنم که از نظر سالن در تنگنا و مضیقه هستیم.
 
هنرمند موسیقی کشورمان با تأکید بر اینکه در جلسه‌ای در دولت دهم در حضور وزیر ارشاد این خلأ را در محضر رئیس‌جمهور وقت بیان کردیم، افزود: تاکنون خبری از رفع این مشکل در استان تهران نشده است.
 
گلریز با اشاره به اینکه سالن اختصاصی موسیقی در تهران نداریم، تصریح کرد: تالار وحدت از استاندارد لازم برای برگزاری کنسرت برخوردار نیست.
 
وی با بیان اینکه نباید از انصاف دور شویم و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خدماتی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر استان ارائه کرده است، اضافه کرد: این سازمان فرهنگسراهایی را ایجاد کرده و در اختیار هنرمندان گذاشته؛ اما کافی نیست.
 
این هنرمند با تأکید بر اینکه دولت باید کمر همت را در این راستا ببندد، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا باید دست به کار شود.
 
واگذاری صدا و سیما به دولت جریان را انحصاری می‌کند
 
گلریز درباره تقدیم لایحه اداره صدا و سیما از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه ملی از چند جهت مردمی است، از اسم صدا و سیمای جمهوری اسلامی به‌عنوان رسانه ملی مشخص شده که مردمی است.
 
وی ادامه داد: رسانه ملی باید نظرات مردم را منتقل کند و نباید تریبون اختصاصی دولت شود؛ همین الآن هم ۵۰ درصد رسانه ملی در اختیار دولت است.
 
این هنرمند با تأکید بر اینکه رسانه ملی به معنای واقعی باید در اختیار مردم باشد، تصریح کرد: اگر رسانه ملی تحت اداره دولت در بیاید، دیگر مردم در آن سهمی نخواهند داشت.
 
گلریز با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در سیمای صدا و سیما کم‌رنگ شده است، اضافه کرد: وقتی این موضوع را به شکل نقد بیان می‌کنیم، مسؤولان از احتمال بی‌مهری رسانه ملی در بحث بودجه‌ای این سازمان حرف می‌زنند.
 
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت نخواهد کرد، افزود: این لایحه در قانون اساسی هم نیامده و مجلس شورای اسلامی هم موافقت نخواهد کرد.
 
هنرمند موسیقی کشورمان با تأکید بر اینکه واگذاری صدا و سیما به دولت جریان را انحصاری می‌کند، اظهار کرد: این انحصاری شدن به ضرر مردم است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار