معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، سهمیه استخدام و اختیارات آن کاملا به استان‌ها واگذار شده است.
کد خبر: ۴۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 04 July 2017
مهرزاد حمیدی امروز در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال 18 هزار دانش آموز در مسابقات سراسری قهرمانی کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی افزود: رویکرد حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ورزش قهرمانی دانش آموزان، واگذاری میزبانی مسابقات به تمام استان‌هاست.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه «تابستان، امنیت و رضایت از منزل تا منزل» شعار مسابقات قهرمانی دانش آموزی است، بر رعایت مسائل امنیتی در اعزام تیم‌های دانش آموزی به مسابقات ورزشی و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای مسئولین و عوامل اجرایی مسابقات تاکید کرد.
 
حمیدی با بیان اینکه نیروی انسانی، تجهیزات بهداشتی و ورزشی، بروز رسانی اطلاعات و تاسیسات، اعتبارات مالی، برنامه ریزی استراتژیک و اثربخشی هفت اصل مهم در مدیریت است؛ از معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش خواست برنامه‌های خود را بر اساس این هفت اصل مهم پایه‌ریزی کنند.
 
وی از نیروی انسانی به عنوان اولین، مهمترین و کلیدی‌ترین اصل مدیریت نام برد و با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سهمیه استخدام و اختیارات آن کاملا به استان‌ها واگذار شده است، گفت: میزان کسب سهمیه استانی یکی از شاخص‌های اصلی میزان موفقیت حوزه تربیت بدنی و سلامت است.
 
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تعامل مناسب و ارتباط تنگاتنگ متولیان تربیت بدنی با مراقبین بهداشت و دبیران تربیت بدنی مدارس را در اجرای برنامه‌های این حوزه بسیار تاثیرگذار دانست و بر ارتقای کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌ها تاکید کرد.
 
وی در خصوص تجهیزات بهداشتی و ورزشی گفت: اولویت با سالن‌های داخل مدارس است و باید سالن‌های ناتمام داخل مدارس کامل شود.
 
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بدنی دانش آموزان گفت: بر اساس پیمایش علوم پزشکی در سال 91 حدود 21 درصد دانش آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردند که این آمار خوشبختانه در سال تحصیلی 95-96، سه دهم درصد کاهش یافته است.
 
وی در پایان گفت: میثاق اصلی، رویکرد و سیاست‌های اتخاذ شده حوزه تربیت بدنی و سلامت برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار