فرماندار قرچک گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زنان خانه دار مهم و ضروری است.
کد خبر: ۴۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 29 June 2017
مسعود مرسلپور صبح چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک با تبریک عید سعید فطر گفت: یکی از موضوعاتی که در سال ۹۴ و ۹۵ به آن پرداخته شد، بحث ترویج کتاب و کتابخوانی بوده که اقدامات خوبی انجام شد و شهروندان و خانوادها از کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان رضایت کامل دارند.

وی با انتقاد از عدم کمک برخی دستگاه ها به ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: متاسفانه از سوی برخی دستگاه ها به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  کمکی نشد که در حال پیگیری این امر هستیم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک باید تلاش کند تا این فرهنگ در بین دستگاه ها گسترش یابد.

نماینده عالی دولت درشهرستان قرچک بیان داشت: ادارات آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی باید یک برنامه مدرن در بحث اشاعه کتاب و کتابخانی برنامه ریزی و اجرا نمایند.

فرماندار قرچک به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین زنان خانه دار اشاره  کرد و افزود: زنان خانه دار اوقات فراغت بیشتری برای مطالعه دارند و باید فرهنگ کتابخوانی را به سمت خانه ها ببریم، این امر برای آینده فرزندان بسیار مهم است.

مرسلپور تاکید کرد: معلمان را به سمت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهیم که در این امر در تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

وی به راه اندازی کتابخانه های سیار در پارکها توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: به شیوه های مختلف در امر ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم و شهروندان را به این سمت سوق دهیم.

فرماندار قرچک یکی از شاخصه های توسعه در دنیا، بحث توسعه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: بخشداری مرکزی باید در روستاها با برنامه ریزی مدون شهروندان روستاها را به سمت کتاب و کتابخانی و مطالعه سوق دهد و هر چه کتابخوان داشته باشیم به سمت توسعه و پیشرفت خواهیم رفت.

وی در پایان به نقش مهم سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک مبلغات به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد و پایگاه های بسیج کمک نماید.

گفتنی است جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک به ریاست مسعود مرسلپور فرماندار و با حضورحسین عباسی بخشدار، بهروز مستاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه های عمومی  و دیگر اعضاء این انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

منبع: مهر
برچسب ها: کتابخوانی ، زنان ، مرسلپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار