رئیس شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به سهم اندک این شهر از مالیات بر ارزش‌افزوده شرکت‌ها و کارخانجات قدس، گفت: بخش اعظم مالیات این کارخانجات به حساب شهریار، تهران و کرج واریز می‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 29 June 2017

بهزاد هرمزی،با اشاره به عملکرد دوره چهارم شورای شهر قدس اظهار داشت: توسعه‌ همه‌جانبه‌ شهر، ایجاد زیرساخت‌های اساسی در مسیر رسیدن به یک شهر سالم، احیای ظرفیت‌های فرهنگی، تکریم مردم و تعظیم شعائر مذهبی ازجمله مواردی است که در طول دوره چهارم شورای اسلامی شهر به‌عنوان نقشه‌ راه و برنامه‌ کاری این شورا مورد عمل و نظارت قرار گرفت و ما تمام تلاش خود را با تمام ظرفیت شورا و شهرداری در این راه گذاشتیم و این مردم هستند که باید بگویند که ما تا چه حد موفق عمل کرده ایم.

وی در خصوص بلاتکلیف ماندن پروژه تقاطع غیرهمسطح قدس، گفت: این پروژه ملی و متعلق به دولت و راه و شهرسازی است و مربوط به شهرداری نیست، ولی ما در دوره چهارم شورای اسلامی شهر در بدو ورود خود به دلیل این که آسایش و رفاه شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد، مبلغ ۳ میلیارد تومان به این پروژه کمک کردیم که لاین خروجی آن به بهره برداری رسید و در سال ۹۵ نیز بر اساس جلساتی که در استانداری برگزار شد موظف به پرداخت همین مقدار شدیم که متاسفانه باز هم مشکلات برطرف نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی قدس به صورت جدی پیگیر این موضوع بوده و با همکاری فرمانداری به دنبال تخصیص اعتبارات بیشتر برای تکمیل هر چه سریعتر این پروژه هستیم.

وی اضافه کرد: استادیوم شهدای شهر قدس در دوره پیشین ساخته شده، ولی متاسفانه بدون استفاده باقی مانده بود و به سوی نابودی می رفت که شورای چهارم با تلاش بسیار و پرداخت هزینه هایی این سرمایه عظیم ورزشی را احیا کرده و پس از آن با تلاش همه جانبه مسئولان شورا و شهرداری زمینه برگزاری مسابقات رسمی لیگ برتر در این استادیوم که بدون شک یکی از بهترین چمن های استان و حتی کشور است، فراهم شد و شهروندان تواستند بازی های تیم های محبوب خود همچون پرسپولیس و استقلال را از نزدیک و در شهر خود مشاهده کنند.

هرمزی گفت: در همین استادیوم سالن تیراندازی راه اندازی شد، سالن چند منظوره شهید کشوری در حد استانداردهای بین المللی آغاز به کار کرده و باشگاه بسکتبال مهرام نیز فعالیت خود را در این سالن شروع کرده، سالن وزنه برداری و خانه کشتی تقریبا آماده بهره برداری هستند و قرار است تا پایان دوره دو سالن ورزشی دیگر به این مجموعه افزوده شود البته چندین زمین چمن مصنوعی در اقصی نقاط شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمفی تئاتر باغ ملی افزود: این پروژه که از حدود هفت سال قبل و در اواخر دوره دوم شوراها آغاز شده بود، با بروز مشکلاتی در مرحله اسکلت ناتمام ماند، در دوره سوم شوراها قسمتی از پروژه دیوار چینی شد ولی در همان مرحله باقی ماند و با شروع به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی، پیگیری های لازم در خصوص تکمیل آن انجام شد و چهارم اردیبهشت سال جاری با حضور رییس مجلس افتتاح شد.

رییس شورای اسلامی شهر قدس گفت: با بررسی ها و کارشناسی های به عمل آمده طی سالهای ۹۲ تا ۹۶ هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای این پروژه صرف شده تا یکی از بهترین و مجهزترین سالن های چند منظوره هنری فرهنگی سطح کشور در اردیبهشت ماه ۹۶ پس از سالها به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: این پروژه عظیم که مراحل پایانی خود را می گذراند تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، آمفی تئاتر باغ ملی بزرگترین آمفی تئاتر غرب استان تهران و یکی از مجهزترین سالن های این استان است که تاکنون هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان داشته است.

هرمزی در خصوص شهرک های صنعتی قدس گفت: متاسفانه در دولت قبل مصوبه ای صادر شد و شهرک صنعتی در دل شهرقدس ایجاد شد و از همان زمان مشکلات بسیاری برای شهرداری به وجود آمده که کمترین آن از دست رفتن بخش اعظمی از درآمدهای این شهرداری است، ما در حال حاضر از طریق وکلای خود در دستگاه قضا این موضوع را پیگیری می کنیم و امید داریم که هر چه سریعتر این معضل رفع شود.

وی با بیان شهرقدس در محاصره شرکت ها، معادن و کارخانجات و کارگاه های صنعتی بسیاری است، گفت: این شرکت ها همه ساله مالیات بر ارزش افزوده کلانی پرداخت می کنند اما متاسفانه فقط بخش کوچکی از این شرکت ها مالیات خود را به حساب شهرستان قدس واریز می کنند و بخش اعظمی به حساب تهران و شهریار و حتی کرج واریز می شود.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری و فرمانداری قدس در سال های گذشته در این خصوص پیگیری بسیاری داشته اند و بخشی از این مبالغ به شهر برگشته ولی هنوز تا بازگشت کامل این مالیات ها راه بسیار طولانی باقی است.

هرمزی افزود: در این سه سال و نیم که از عمر شورای چهارم می گذرد اقدامات عمرانی بسیاری انجام شده است، احداث پارک های محله ای، طراحی و نصب المان های مختلف در میادین و خیابان های شهر، تعریض بلوار های مختلف، زیرسازی و آسفالت معابر، احداث روگذر و زیرگذر در برخی نقاط شهر، راه اندازی ایستگاه ریل باس و ... از جمله کارهای صورت گرفته است.

منبع: مهر
برچسب ها: مالیات ، کارخانه ، شهر قدس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار