معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آموزش عالی صنعت آب و برق با بیان اینکه برق را نمی‌توان مانند میوه انبار کرد، گفت: در برهه کنونی، شب‌ها برق صادر و روزها وارد می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 25 June 2017
مسعود سرپاک استان تهران درباره وضع صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: برخی نباید به قیمت بی‌توجهی به زیرساخت‌های آب و برق کشور در برخی جایگاه‌ها دنبال محبوب‌القلوب بودن باشند؛ باید در راستای تقویت زیرساخت‌های صنعت آب و برق کشور اقدام شود.
 
وی با اشاره به اینکه ترکیبی از وزیر نیرو، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های داخلی قوه قضاییه باید پیگیری امور را انجام دهند، تصریح کرد: این هیأت باید روشن‌سازی لازم را برای مردم انجام دهند تا بدانند تعرفه‌ها به‌اندازه لازم نیست؛ اگر این امر رها شود، تا چهار سال دیگر با رسیدن به مرز فروپاشی توانمندی زیرساخت‌های آب و برق، توانایی ما به کمتر از ۵۰ درصد می‌رسد.
 
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آموزش عالی صنعت آب و برق با بیان اینکه اگر شبکه برق به مرز فروپاشی برسد، بازگشت آن راحت نیست و بسیار سخت است، افزود: این‌طور نیست که یک کلید را می‌زنیم و زیرساخت‌های ازدست‌رفته را برمی‌گردانیم؛ بازگرداندن شبکه‌های آب و برق هزینه‌های زیادی دارد.
 
سرپاک با تأکید بر اینکه نخستین جایی که دنبال خاموشی برق نیست، وزارت نیرو است، تصریح کرد: اگر شبکه برق خاموش شود، ضرر آن بسیار زیاد است و لطمه آن برای وزارت نیرو بیشتر از مردم خواهد بود که باید شبکه را بار دیگر بازیابی کند.
 
وی با اشاره به اینکه مردم عادی از این جریان خبر ندارند، اضافه کرد: مردم فکر می‌کنند که خاموشی و وصل برق به این سادگی‌هاست؛ خاموشی برق شبکه‌ها را دچار خستگی مفرط می‌کند و وزارت نیرو حتی نمی‌خواهد یک ثانیه هم شبکه برق را خاموش کند.
 
برق را نمی‌توان به‌راحتی صادر کرد
 
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آموزش عالی صنعت آب و برق با بیان اینکه برق را نمی‌توان به‌راحتی صادر کرد، گفت: برق آنلاین است و به‌راحتی نمی‌توان آن را وارد و صادر کرد؛ اگر برق را در طول شب صادر می‌کنیم، در طول روز آن را وارد می‌کنیم؛ صادرات برق پیچیده، علمی و تخصصی است و کشورهای پیشرفته آن را انجام می‌دهند.
 
سرپاک با تأکید بر اینکه برق را نمی‌توان مانند میوه انبار کرد، افزود: برق لحظه‌ای است؛ همین الآن باید تولید و مصرف شود و قدرت ذخیره‌سازی برق بسیار اندک است و باید آن را در حد صفر در نظر گرفت.
 
وی ادامه داد: صادرات برق هنر است؛ ما در شب برق زیاد داریم و صادر می‌کنیم تا شبکه را خاموش نکنیم؛ در روز هم کم می‌آوریم و باید آن را از کشورهای همجوار وارد کنیم و این خیلی تخصصی است و همه از وزیر تا کارکنان وزارتخانه برای آن تلاش می‌کنند.
 
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه آموزش عالی صنعت آب و برق با اشاره به اینکه باید سیستم وزارت نیرو واکاوی شود، سپس درباره شخص وزیر اظهارنظر کنیم که با امکاناتی که در اختیار داشته، کاری کرده است یا خیر، افزود: وزیر نیرو عملکرد مثبت بالای ۵۰ درصدی داشته و تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار