مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر به تشریح ضایعات دست از جمله «گز گز» و همچنین سایر آسیب‌های تاندونی، مفصلی و عضلانی و شکستگی پرداخت.
کد خبر: ۴۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 25 June 2017
پیمان پیشگاهی،  با تاکید بر ارائه برنامه‌های درمانی مدون برای بیمارانی که به دلایل مختلف دچار ضایعات و آسیب‌های عملکردی دست شدند، اظهار داشت: ضایعات و آسیب‌های عملکردی دست علاوه بر علت‌های نورولوژیک مانند سکته مغزی، در اثر حوادث و سوانحی مانند بریدگی، جراحت و سایر آسیب‌های تاندونی، مفصلی و عضلانی و شکستگی است که باعث آسیب به بافت و عضو می‌شود.
 
مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: برخی از این آسیب‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی در بافت عصبی می‌شود که با علائمی مانند خواب رفتگی و گز گز ناشی از قطع عصب و عدم توانایی حرکت متعاقب آن همراه است که در اغلب این موارد بیمار تحت عمل جراحی ترمیم عصب قرار گرفته و پس از آن به مراکز کار درمانی مراجعه کرده و برای کمک به ترمیم یا تسریع روند بازآموزی عصب تحت باز آموزی‌های عصبی – عضلانی قرار خواهند گرفت.
 
وی با تاکید بر اینکه در کار درمانی خاص دست خدمات توانبخشی قبل و بعد از جراحی بر اساس صلاحدید پزشک به‌طور کامل به بیمار ارائه می‌شود، عنوان کرد: نقش اصلی کار درمان توجه به آنالیز فعالیت‌هایی است که بیمار برای گذران زندگی روزمره به آنها نیاز دارد.
 
مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: کاردرمان با ارائه تکنیک‌های درمانی و فعالیت‌های هدفمند عملکردهای مناسب را به بیمار برمی‌گرداند که در این رابطه بر روی کسب دامنه حرکتی فعال مفاصل فرد، کاهش تورم، افزایش قدرت و تحمل عضلانی و تسهیل سازی عملکردهایی مثل گرفتن و رها کردن، تمرکز می‌شود.
 
پیشگاهی با اشاره به اینکه کاردرمان در طول برنامه درمانی خود به جزئی‌ترین موارد حرکتی بیمار توجه و دقت دارد، عنوان کرد: عملکرد بیمار برآیند و تجمیعی از ریزترین فعالیت‌های حرکتی است و درمانگر با تاکید بر روی مسائل انگیزشی بیمار و تعیین هدف حرکتی مورد نظر، به تسهیل آن می‌پردازد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هلال احمر با بهره‌گیری از نیروهای مجرب و توانمند در زمینه استفاده از تمرینات تخصصی و استفاده از تجهیزات به روز و مدرن در زمینه ارزیابی و درمان ضایعات دست، یکی از موفق‌ترین مراکز توانبخشی ضایعات دست است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار