کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی خود برای جمع آوری زکات فطره در حاشیه مصلی‌های نماز عید، مراکز نیکوکاری سراسر کشور و همچنین از طریق سامانه تلفن همراه را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 25 June 2017
کمیته امداد طی اطلاعیه ای از اعلام آمادگی برای دریافت زکات فطره، فطریه سادات، فطریه عام و کفاره همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان خبر داد؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
 با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین خداجو به آگاهی هموطنان متدین و عزیز کشورمان می رساند امسال نیز همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر آماده جمع آوری زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره هموطنان مومن و نیکوکار در مصلی های برگزاری نماز عید فطر و تمامی مساجد و مراکز نیکوکاری سراسر کشور، دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور خواهد بود.
 
کمیته امداد امام (ره) به عنوان دبیرخانه شورای کشور مطابق اذن صادره از سوی مقام معظم رهبری مجاز به جمع آوری زکات فطریه است  و جمع آوری زکات فطره در سطح کشور با مسئولیت دبیرخانه شورای زکات هر استان انجام می شود.
 
شایسته ذکر است تجهیز و توجیه مراکز نیکوکاری، تنظیم لیست مددجویان تحت حمایت با نوع نیاز و تعیین مبلغ پرداخت با رعایت موازین شرعی، توزیع پاکت و صندوق، هماهنگی کامل با هیات امنا مساجد، ظرفیت شناسی و سازماندهی استقرار صندوق متناسب با ظرفیت جمعی، اطلاع رسانی در مصرف فطریه متناسب با نیازهای فوری نیازمندان از جمله اقدامات انجام شده  در جهت جمع آوری فطریه پرداختی مردم نیکوکار کشورمان است.
 
بر این اساس زکات جمع آوری شده در مساجد توسط امنا تحت نظارت امام جماعت مسجد، حداکثر تا ظهر روز  عید فطر بین نیازمندان شناسی شده همان منطقه توزیع خواهد شد.
 
همچنین به آگاهی مردم مومن و شریف می رساند به منظور ارج نهادن به نیت خیر مومنان و ضرورت پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی در فرآیند جمع آوری وجوهات شرعی تمامی صندوق‌های جمع آوری فطریه با نشان شورای زکات تعبیه شده است.
 
گفتنی است میزان فطریه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و بر مبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می‌شود و هموطنان عزیز می توانند زکات فطریه خود را از طریق سامانه  #1*8877* و به سهولت پرداخت کنند.
 
لازم به ذکر است در سال گذشته مردم روزه دار و متدین کشورمان 370 میلیارد ریال  زکات فطره به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار