کارشناسان محیط زیست می‌گویند: از شدت وخیم‌ترین پدیده سفیدشدگی مرجان‌ها در جهان که از سال ۲۰۱۴ میلادی بوجود آمده در حال کاسته شدن است اما همچنان نگرانی‌ها از تشدید مجدد این پدیده وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 21 June 2017
به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان محیط زیست شدیدترین نوع پدیده سفیدشدگی مرجانی که از سال ۲۰۱۴ به مرجان‌های جهان آسیب وارد کرده‌ به نظر در حال پایان یافتن است هرچند در مورد مدت زمانی که ممکن است این صخره‌های مرجانی قبل از تشدید مجدد پدیده سفیدشدگی به حالت اولیه بازگردند، نگرانی وجود دارد.
 
اداره ملی اقیانوس شناسی و جوی آمریکا با استفاده از مطالعات ماهواره‌ای اعلام کرد: پدیده سفیدشدگی در اقیانوس هند دیگر گسترش پیدا نکرده‌ و به نظر در حال بهبود یافتن است.
 
طی یک دوره بی‌سابقه سه ساله، گرمای غیرمعمول آب در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و به سفید شدگی و از بین رفتن مرجان‌ها منجر شده‌ است.
 
در استرالیا دیواره بزرگ مرجانی به شدیدترین نوع پدیده سفید شدگی در تاریخ در سال ۲۰۱۶ و سپس ۲۰۱۷ دچار شده‌ است. طبق برآورد انجام شده حدود نیمی از مرجان‌های این منطقه در این دو سال از بین رفته‌اند.
 
به گزارش روزنامه گاردین، در اقیانوس هند نیز وضعیت وخیم‌تر است. مطالعه انجام شده در مالدیو نشان می‌دهد که تمامی صخره‌های مرجانی در این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و بین ۶۰ تا ۹۰ درصد مرجان‌ها دچار پدیده سفیدشدگی شده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار