فرماندار شهرستان قرچک گفت: بحث قیمت قبور ربطی به مستقر شدن اداره اوقاف در این شهرندارد چون قیمت قبور در بقاع متبرکه در سطح کشور تعیین می شود لذا اگر شهرستان قرچک بزرگ‌تر شده و توسعه یابد،اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان مستقر می‌شود .
کد خبر: ۴۴۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 19 June 2017
مسعود مرسلپور  گفت: متاسفانه بحث قبور و آرامستان یکی از مهم‌ترین معضلات اداری شهرستان قرچک است و نمی‌دانیم چرا این اتفاق در این شهرستان نیفتاده و شهرستانی که دارای 270 هزارنفر جمعیت است، هنوز آرامستان ندارد.
 
فرماندار قرچک گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شهرستان با توجه به حجم سنگین کاری در مجموعه فرمانداری تعیین محلی برای آرامستان بودو طی جلسه ای که اخیرا با حجت الاسلام سینکایی دادستان شهرستان و اعضای شورای شهر و مدیر اوقاف و امور خیریه داشتیم، در حال بررسی احداث آرامستانی برای شهرستان هستیم تا هر چه زودتر مورد استفاده مردم قرار گیرد.
 
مرسلپور در ادامه گفت: بحث قیمت‌های قبور در بقاع متبرکه بحثی نیست که ربطی به استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان داشته باشد این موضوع توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور تعیین تکلیف می‌شود.
 
وی اظهار داشت: از آنجایی‌که شهرستان قرچک یکی از مناطق کارگرنشین استان تهران است و مردم قدرت خرید قبور با قیمت بالا از اداره اوقاف و امور خیریه را با توجه به نرخ های سنگین ندارند اعتراض به این موضوع خدمت مهندس هاشمی استاندار تهران طی گزارشی کامل  ارائه نمودیم که اکثر مردم شهرستان ضعیف هستند و قرچک هم آرامستان ندارد و قبور متبرکه هم از قیمت بالایی برخوردار است.
 
فرماندار قرچک در ادامه بیان داشت: بحث استقرار اداره اوقاف و امور خیریه درسطح شهرستان این است که با توجه به تعدادی کمی و کیفی زیارتگاه و  بقاع متبرکه در سطح شهرستان قرچک به نسبت سایر شهرستان‌ها در حال حاضر اداره اوقاف و امور خیریه ورامین می‌تواند پاسخگو باشد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: اگر شرایطی ایجاد شود و تقسیمات جدید کشوری شهرستان قرچک از وسعت بیشتری برخوردار باشد ما موظف هستیم که تقاضای احداث اداره اوقاف در این شهر کنیم.
 
وی در پایان گفت: ما پیشنهادات را دادیم و امید این را داریم که بپذیرند، البته سیاست هم بر همین است پیشنهادات برای گسترش و کاهش برخی از شهرها در حوزه تقسیمات کشوری استان و کشور مد نظر دولت قرار گرفته است و شهرستان قرچک به زودی در تقسیمات شهری بزرگ‌تر می‌شود.
 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار