معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: خدمات رایگان سلامت محور به ۵ هزار شهروند در مساجد، بقعه های متبرکه و همچنین روستاها و محله های کم برخوردار ارائه می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 18 June 2017
عبدالحسین مسلمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طرح سلامت در ضیافت منطقه ۲۰ در ۴۱ مسجد، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، محله های کم برخوردار و کوره پزخانه های روستای محمودآباد به اجرا درآمد و  ۵ هزار نفر از شهروندان و روزه داران از این خدمات رایگان بهره مند شدند.
 
مسلمی با اشاره به اینکه طرح های اجتماعی سلامت محور با هدف پیشگیری و ارتقاء آگاهی شهروندان از وضعیت سلامت جسمی خود و خانواده هایشان انجام می شود، افزود: با اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، ۱۷۴۸ نفر در کارگاه های آموزشی مشارکت کردند و ۲۱۸۷ شهروند نیز تحت غربالگری فشار و قندخون قرار گرفتند.
 
وی به ویزیت ۳۳۷ شهروند توسط پزشکان متخصص اشاره کرد و گفت: با حضور و همراهی تیم مشاوران در این طرح نیز، ۹۱ مشاوره فردی بهداشتی، ۳۰۰ مشاوره تغذیه و طب سنتی، ۱۰۲ مشاوره روانشناسی،  ۷۹ مشاوره مامایی، ۲۱ مشاوره ژنتیک، ۴۳ مشاوره مذهبی و محاسبه ۹۲ مورد   BMI ویژه روزه داران و شهروندان انجام شده است.
 
مسلمی با اشاره به اینکه رسیدگی به نیازمندان و اقشار کم برخوردار از اولویت های طرح های اجتماعی در قالب اقدامات خدماتی و حمایتی است، یادآور شد: تیم پزشکان و مشاوران خیر و نیکوکار که در اجرای این طرح همکاری داشتند، یک روز کامل به ساکنان کوره پزخانه های روستای محمود آباد خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند تا ساکنان این محدوده حاشیه ای نیز از برکات این طرح معنوی بهره مند شوند.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: اجرای طرح های سلامت محور از مهمترین برنامه های مدیریت شهری است که علاوه بر ارائه این خدمات به صورت مستمر در سراهای محله و خانه های سلامت، در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نیز به اجرا می رسد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار