سازمان بسیج فرهنگیان با تشکر از لغو برنامه آموزشی ۲۰۳۰ تاکید کرد: از آنجا که نظام سلطه بین‌الملل با «اصل جمهوری اسلامی» دشمنی دارد به طور یقین باز هم، «نفوذ فرهنگی و تربیتی» را دنبال خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 18 June 2017
سازمان بسیج فرهنگیان با تشکر از لغو برنامه آموزشی 2030 اعلام کرد:‌ اطلاع یافتیم که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه آموزشی 2030 از دستور کار دولت خارج و انشاءالله نظام اسلامی یک بار دیگر از خطر بزرگ استعمار فرهنگی رهانیده شد. آن اتفاق که می‌رفت تا اساس و بنیان‌های تربیتی- آموزشی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد که در اثر غفلت و کوتاهی مسئولان و دست اندرکاران شکل گرفت اما با عنایت خداوند متعال و عمل به موقع جبهه انقلاب شناسایی و خنثی شد.
 
روند پذیرش سند توسعه پایدار در سازمان ملل، پذیرش و تدوین سند آموزش 2030 در چارچوب مقررات یونسکو، اقدامات دولت، وزارتخانه‌ها به ویژه آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها و فضای مجازی، شخصیت‌های فکری، فرهنگی و سیاسی و از همه مهمتر ورود مستقیم و مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، مراکز علمی پژوهشی و گفتمان ایجاد شده در جامعه متدین و ... همه و همه تجربه‌ای دیگر بر تجارب انقلاب اسلامی افزود و نکات درس آموزی را در دل خود دارد که می‌تواند چراغ راهی برای آینده کشور باشد.
 
با سپاس به درگاه خداوند متعال برای رفع این خطر از نظام تعلیم و تربیت کشور و قدردانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای خارج کردن سند 2030 از دستور کار دولت و تاکید بر اجرایی شدن اسناد بالادستی نظام به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، لازم می‌دانیم از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که به روش‌های مختلف گفتمان «استقلال» و «نفی سلطه و استعمار فرهنگی» را برای مقابله با اسناد بیگانه ترویج کرده و فرمان مشفقانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب درباره سند مزبور را به مطالبه عمومی تبدیل کردند، صمیمانه سپاسگزاری کنیم.
 
از آنجا که نظام سلطه بین‌الملل با «اصل جمهوری اسلامی» دشمنی دارد به طور یقین باز هم، «نفوذ فرهنگی و تربیتی» را دنبال خواهد کرد و نظام اسلامی نیز در «تربیت نسل تمدن ساز» وظیفه مستمر و خطیر دارد، جا دارد تمهیدات لازم برای موارد فوق اندیشیده شود، بنابراین بسیج فرهنگیان به عنوان فراگیرترین تشکل معلمان و به نمایندگی از این قشر فهمیم، فرهیخته و همیشه بیدار، خواسته‌های زیر را به استحضار مردم شریف، مسئولان و نخبگان معزز جامعه می‌رساند:
 
لغو و بی اثر کردن مصوبه 25 شهریور 95 هیئت محترم دولت.
 
پیگیری دقیق و سریع برای اجرای کامل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بی اعتبار کردن تمام بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی به دستگاه‌های مسئول به ویژه دستگاه مهم و تأثیرگذار آموزش و پرورش.
 
توقف مصادیق و نمونه‌های آموزشی- تربیتی مبتنی بر روح آموزش 2030 از جمله: توقف طرح برون سپاری تربیت معلم، برگرداندن محتواهای ارزشی حذف شده از کتب درسی، بازنگری در روند خصوصی سازی مدارس و کلاس درس و اقدام موثر و عملی مبتنی بر ارزش‌ها در مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌ها.
 
ایفای نقش یک قرارگاه مشرف بر عرصه نبرد، پیشران در عملیات‌های لازم، فعال کننده ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، و در یک کلام تعطیل نبودن شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجرای وظایف ذاتی و قانون خود.
 
هوشیاری، مراقبت و اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول نسبت به عدم تکرار موارد مشابه در زمینه نفوذ و سلطه فرهنگی دشمن و ضرورت پیشگیری از آن.
 
ایجاد عزم ملی برای اجرای کامل و عاجل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از طریق تعیین وظیفه یکایک نهادهای مسئول در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیگیری جدی پیشرفت آن.
 
استمرار تلاش مجاهدانه مراجع عظام تقلید، شخصیت‌های فکری- فرهنگی، رسانه‌ها، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش و تمامی کسانی که برای توقف سند یونسکو کوشیدند در مسیر اجرایی شدن سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش. (با عنایت به اینکه مطالبات ایجابی رهبر معظم انقلاب برای اجرای سند تحول بسیار بیشتر و با سابقه تر از مطالبه سلبی معظم له برای نفی سند یونسکو بوده است)
 
مقابله جدی دولت، مجلس، دستگاه قضا و شورای عالی انقلاب فرهنگی با جریانی که می‌خواهد با نفوذ، سیاسی کاری، بی‌اعتمادی به ظرفیت‌های درونی، لیبرال و سکولار کردن روش‌ها و متون، انتصابات سلیقه‌ای و به دور از شایسته سالاری و ... آموزش و پرورش را از چشم‌ها بیاندازد.
 
چاره‌اندیشی و اقدامات درخور و ملموس از سوی دولت برای حل مشکلات و مسائل آموزش و پرورش و معلمان به ویژه؛ کرامت، نشاط و شادابی معلم، اقتصاد آموزش و پرورش، جذب و تربیت معلم و ...
 
طراحی و بکارگیری ساز و کاری مناسب برای رصد دقیق به روز مطالبات رهبر معظم انقلاب، اسناد بالادستی، نیازها و اقتضائات جامعه اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت و نظارت و ارزیابی مستمر و موثر بر روند امور مطرح شده.
 
امید آنکه در ایام و لیالی قدر، به برکت دعای حضرت حجت ارواحنا فداه، تمامی مسئولان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور، توفیق اهتمام به «تربیت نسل زمینه ساز حکومت جهانی آن حضرت» را پیدا کنند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: خصوصی سازی ، مدارس ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار