رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از ایجاد سامانه پهنه بندی در فیروزکوه خبر داد و گفت: برای هر کشاورز شناسنامه کشاورزی ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 16 June 2017
مسعود ایلکا با اشاره به کاشت گل محمدی در شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در این شهرستان بالغ بر۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گل محمدی رفته است و با شروع برداشت محصول گل محمدی  مراسم گلاب گیری  در ۲۲ خردادماه در این شهرستان برگزار گردید.
وی افزود: سعی ما بر این است تا کشاورزان به سمت کاشت محصولاتی همچون گل محمدی بروند؛ در وهله ابتدایی به خاطر سازگاری خوب با شرایط آب و هوایی مناسب و هم وجود صنایع تبدیلی گل محمدی نیز از سویی دیگر  زمینه ساز کاشت گل محمدی در این شهرستان را فراهم می آورد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در خصوص آموزش کشاورزان این شهرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم کشاورزی را رونق داده و هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و کشاورزی را اقتصادی کنیم، باید بحث افزایش عملکرد در واحد سطح را داشته باشیم.
ایلکا در خصوص موضوع افزایش عملکرد در واحد سطح محصولات توسط کشاورزان گفت: آموزش کشاورزان می تواند سطح دانش آن ها را ارتقا دهد و این موضوع تنها با آموزش آخرین فنون علمی و عملی امکان پذیر است‌.
وی با اشاره به توصیه های لازم به کشاورزان افزود: کشاورزانی که متقاضی احداث گلخانه و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار هستند و همچنین متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای مکانیزاسیون میباشند می توانند در اسرع وقت به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از این تسهیلات بهره مند شوند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: همچنین از سویی سامانه جامع پهنه بندی این شهرستان را تشکیل داده ایم که تمام کشاورزان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و به عنوان شناسنامه کشاورزی هر کشاورز دارای شناسنامه جهاد کشاورزی شوند.
ایلکا خاطر نشان کرد: کشاورزانی که تاکنون موفق نشده اند در این سامانه ثبت نام کنند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار