عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فلسفه حجاب در اسلام گفت: اسلام با حجاب به زن عزت داده است.
کد خبر: ۴۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 16 June 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری شامگاه پنج شنبه در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم امام خمینی (ره) طی سخنانی با برشمردن دلایل اهمیت این شب گفت: امشب از سه جهت دارای اهمیت است، یکی این که شب شهادت بهترین بشر در آفرینش بعد از پیامبر (ص) است و نیز احتمال بسیار داده می‌شود که امشب شب قدر هم باشد که یک ذکر در آن از هزار ماه بهتر و بالاتر است؛ ضمن این که این دو حادثه با شب جمعه که شب رحمت و مغفرت است، عجین شده است.

وی  حضور در شب های پر فضیلت مانند امشب را یک توفیق دانست و تاکید کرد: ممکن است این توفیق نصیب همه مومنان نشود.

ناطق نوری به جان هم انداختن افراد، تهمت زدن، دروغ گفتن و ایجاد شکاف در جامعه را از جمله آسیب هایی دانست که از جانب زبان وارد می شود و افزود: ما می‌نشینیم و می‌گوییم وضع جامعه بد است، وضع جامعه خراب است، جامعه خود ما هستیم اگر ما خوب شویم و درست باشیم جامعه هم خوب و درست می‌شود.

وی تهمت از طریق شبکه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: به راحتی به دیگران تهمت نزنیم، نمی توان بر اساس شنیده ها آبروی یک مومن را برد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اسلام جایگاهی به زن داده که هیچ مکتبی به او نداده است، خطاب به جوانان گفت: چرا گونه‌ای حرکت و عمل کنیم که معصیت خدا را انجام دهیم یا دیگران را به گناه بیندازیم.

ناطق نوری با اشاره به فلسفه حجاب در اسلام، افزود:  اسلام اگر به زن می‌گوید خودت را حفظ کن؛ نه این که او را تحقیر کرده باشد بلکه او را عزت داده است.

وی افزود: چرا یک خانم باید عامل به گناه انداختن دیگران شود، البته من با روش‌های تند مخالفم که جواب نداده و نمی‌دهد و باید منطقی و با اخلاق و بر اساس اسلام و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) به ترویج حجاب پرداخت.

وی با بیان این که این خانم‌ها قلب‌هایشان، قلب‌های درستی است و تنها تربیت نادرست بوده است، گفت:  با زبان نرم می‌شود تغییر ایجاد کرد اما آنان نیز خودشان باید متوجه باشند که عامل معصیت دیگران نشوند.
منبع: مهر
برچسب ها: حرم امام ، حجاب ، شب قدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار