رئیس شورای شهر تهران از اجرای لایحه نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در سال۹۶ از ابتدای تیر ماه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 14 June 2017
مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهرتهران در خصوص عدم پاسخ شورای حل اختلاف به افزایش کرایه ها گفت: شورای شهر صورت جلسه را امضا کرده و به شورای حل اختلاف فرستاده است. طبق قانون، فرمانداری در یک بازه زمانی مشخص باید مصوبه افزایش کرایه ها را به شهرداری ابلاغ می کرد و در شرایطی که از این زمان گذشته، شورا می تواند مصوبه را جهت اجرا به مدیریت شهری ابلاغ کند.

وی گفت: این در حالی است که پس از اعتراض چند باره فرمانداری تهران به مصوبه شورا، نهایتا این موضوع در هیئت حل اختلاف مرکزی مورد بررسی قرار گرفت. 

چمران تصریح کرد: در هیئت حل اختلاف مرکزی نیز مصوبه شورا مورد تایید قرار گرفت و در واقع امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی کرایه تاکسی خواهیم بود. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش مشکل تعلل در اجرای قانون در کجاست بیان کرد: مشکلی خاصی مطرح نیست فقط درگیر امضای نهایی هستیم که برای مثال اگر این طرح به مجلس ارسال شده باشد مجلس پس از حادثه تروریستی جلسه ای نداشته و این باعث وقفه افتادن در این امر شده است.

چمران در ادامه گفت: قانون در این زمینه مشخص کرده است که در یک بازه زمانی فرمانداری باید مصوبه را به شهرداری ابلاغ کند و در غیر این صورت شورا خود می‌تواند افزایش کرایه‌ها را جهت اجرا به شهرداری ابلاغ کند و اگر شاهد این اتفاق نباشیم، بدون تایید افزایش کرایه ها را اعلام خواهیم کرد. 

وی همچنین به سردرگمی شهروندان و هرج و مرج در پرداخت کرایه‌های تاکسی اشاره و گفت: علاوه بر این بخش، ما در بحث هزینه‌های اتوبوس و مترو نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم که امیدار هستیم با ابلاغ این مصوبه بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

چمران اظهار داشت:در نهایت تا اوایل تیرماه این مصوبه را به شهرداری ابلاغ خواهیم کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار