رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: باغات شهر تهران تحت هر شرایطی باغ خواهند ماند و این فکر که باغ ها خریداری شود برای برج سازی فکر باطلی است.
کد خبر: ۴۴۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 14 June 2017
مهدی چمران در سیصد و پنجاه و دومین جلسه شورا با اشاره به طرح حفظ و صیانت از باغات و اراضی مزروعی تهران، گفت: این طرح را می توان به دو قسمت مجزا تقسیم کرد ؛ بخش نخست این طرح که تصویب شده و مربوط به شناسنامه دار کردن درختان و باغات است را می توان ابلاغ کرد زیرا نیاز به تصویب در شورای عالی شهر سازی ندارد . 

وی ادامه داد : بخش دوم این طرح باید به تصویب شورای عالی شهر سازی و معماری برسد از این رو پیشنهاد می دهم بخش اول را ابلاغ کنیم و ابلاغ بخش دوم به بعد از تصویب شورای عالی شهر سازی منوط شود .

چمران همچنین پیشنهاد داد تا نامه ای خطاب به بنیاد تنطیم شود تا یادآوری شود که این مکان ها باغ باقی بمانند.

وی افزود : باغات شهر تهران تحت هر شرایطی باغ خواهند ماند و این فکر که باغ ها خریداری شود برای برج سازی فکر باطلی است . باغات تهران طبق پهنه بندی که در آن قرار دارند بهره برداری خواهند شد و برخی فکر نکنند می توانند باغات را ارزان خریداری کنند و در آن برج سازی کنند.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  نیز در این جلسه گفت: از بنیاد مستضعفان می خواهیم که باغات را نگهداری کنند و در تعاملاتی که با شهرداری دارند این باغات به شهرداری واگذار و برای ایجاد فضای سبز استفاده شود .

محمد حقانی  با اشاره به مزایده برخی باغات تهران توسط بنیاد ها اظهار داشت: سرنوشت باغ‌های تهران سرنوشت عجیبی است . از ابتدای انقلاب علی‌رغم اینکه قانون حفظ و گسترش باغات اجرایی نشده است، این باغات بیشتر برای افراد ثروتمندی بوده که از کشور فرار کرده‌اند و امروز در اختیار بنیادها قرار گرفته است.

حقانی افزود: بنیادهای مختلف نسبت به نگهداری باغات در شهر تهران همتی نداشته‌اند ودر حال حاضر نیز تعدادی زیادی از باغات را یکی از بنیادها برای فروش به مزایده گذاشته است.

حقانی با اشاره به مزایده برخی از این باغات به دست بنیاد مستضعفان گفت : با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان تعداد زیادی از باغات را در شهر تهران به مزایده برای فروش گذاشته است، حداقل ترتیبی اتخاذ شود تا شهرداری تهران این باغات را خریداری و در اختیار مردم قرار دهد.

حقانی اظهار داشت: این بنیاد ها در تعاملاتی که با شهرداری دارند می توانند چنین اقدامی را انجام دهند .

وی بیان داشت: قطعاً شورای بعدی با ساخت ‌وسازها در باغات مخالفت می‌کند و نخواهد گذاشت باغات تخریب شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار