نماینده سازمان میراث‌فرهنگی، در نشست کارشناسان‌ارشد و مقامات عالی‌رتبه گردشگری حاضر در دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی (ACD)، پیشنهاد کرد که شهر همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شود.
کد خبر: ۴۴۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 13 June 2017
سیدمحمدکاظم خلدی‌نسب مشاور معاونت گردشگری به‌عنوان نماینده سازمان میراث‌فرهنگی، در این اجلاس که از تاریخ 21 تا 25 خرداد در شهر «سیم‌ریپ» کشور کامبوج درحال برگزاری است، با برشمردن ویژگی‌های تاریخی، تمدنی و گردشگری همدان، این شهر را شایسته تبدیل شدن به پایتخت گردشگری آسیا عنوان کرد.

این پیشنهاد که به‌استناد مصوبات اجلاس وزیران کشورهای عضو در آوریل 2014 در منامی بحرین، مبنی بر معرفی شهرهای پیشنهادی برای تعیین پایتخت گردشگری آسیا، انجام گرفته است دستاوردهای گسترده‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه گردشگری کشور در 33 کشور عضو از قاره آسیا به‌همراه خواهد داشت.

مدیرکل وزارت گردشگری کامبوج نیز به‌نمایندگی از سوی دولت پادشاهی این کشور در این رویداد خواستار مشارکت و همکاری تمام شرکت‌کنندگان برای توسعه و گسترش همکاری‌های گردشگری میان کشورهای عضو شد و دبیرکل مجمع ACD نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده توسط دبیرخانه و کشورهای عضو، به ترسیم مسیر اقدامات مشترک پیش رو پرداخت و ابتکارعمل جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی نخستین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو، در شهریور 1395 در تبریز اقدامی شایسته و دارای نتایج ارزنده خواند.

مدیر اجرایی اتحادیه سفر آسیا و اقیانوسیه (PATA) و نماینده دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نیز، در این نشست، توسعه محصولات و تقویت همکاری‌های قاره‌ای در صنعت گردشگری و نیز راهکارهای تبادل اطلاعات حوزه گردشگری کشورهای آسیایی را در سطح بین‌الملل مطرح کرد.

دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی (ACD) از چهار بخش شامل نشست کارشناسان‌ارشد، نشست وزرای گردشگری، تور بازدیدهای فنی و کنفرانس گردشگری پایدار و شهرهای تاریخی تشکیل شده که متناسب با موضوع، نمایندگانی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مجمع گفت‌وگوهای آسیایی، یک سازمان بین‌دولتی به‌شمار می‌آید که در 18 خرداد 1381 به‌منظور ارتقای همکاری‌های آسیایی در سطح قاره‌ای تشکیل شد. در حال‌ حاضر، 33 کشور آسیایی در این مجمع که فراگیرترین تشکیلات فرامنطقه‌ای شناخته می‌شود عضو هستند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: همدان ، گردشگری ، آسیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار