معاون فرماندار پیشوا:
معاون سیاسی انتظامی فرماندار پیشوا گفت: بحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر باید با جدیت در محیط‌های کارگری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ادارات و کانون‌های جمعیتی حسّاس دنبال شود.
کد خبر: ۴۴۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 13 June 2017
سیدجمال جلیلی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشوا که با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های عضو این شورا در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیّت مقوله آموزش در پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: آموزش مفاهیم پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر، کارآمدترین، اثرگذارترین و مفیدترین مؤلفه برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی است، که جامعه را از جراحت اعتیاد در امان می‌دارد.

وی افزود: وقتی فردی دچار اعتیاد و عواقب شوم آن می‌شود، علاوه بر خود او، اعضای خانواده نیز به دلایل مشکلات مالی و همچنین بازخوردهای جامعه ممکن است در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند که در این میان با شناسایی آنان و مساعدت نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی می‌توان در جهت تسهیل در معیشت این خانواده‌ها اهتمام ورزید.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا با اشاره به لزوم ایجاد فضای کسب و کار به عنوان مهّم‌ترین امر در رویگردانی افراد از اعتیاد تصریح کرد: در تلاش هستیم که با شناسایی رهاشدگان از دام اعتیاد و با بهره‌گیری از بنیه سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، زمینه آموزش و اشتغال آنان را فراهم کنیم تا این افراد، مجدداً به سمت اعتیاد روی نیاورند.

جلیلی در ادامه رویکرد اجتماعی در مبارزه با موادمخدر را مؤثر دانست و گفت: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید با جدیت در محیط‌های کارگری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ادارات و کانون‌های جمعیتی حسّاس دنبال شود.

وی با بیان اینکه اگر آموزش‌های لازم به صورت مدوّن و به صورت طبقه‌بندی شده در میان اقشار مختلف جامعه ارائه شوند نتایج ملموس‌تر و بهتری را در پی دارد اظهار داشت: در حال حاضر در سطح مدارس و ادارات شهرستان، آموزش‌های فرهنگی و پیشگیرانه از اعتیاد ارائه می‌شود که مفاهیم موجود در این آموزش‌ها، علاوه بر آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان و کارکنان می‌تواند با انتقال و تسری به خانواده‌ها، اولیای دانش‌آموزان و دیگر افراد و گروه‌های جامعه، نقش اثرگذاری را ایفا کند
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار