سیداحمدخمینی مطرح کرد
حجت الاسلام سیداحمدخمینی گفت: باید تصویر درستی از اسلام رحمانی را به مردم دنیا معرفی کنیم. ب
کد خبر: ۴۴۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 13 June 2017
حجت الاسلام سید احمد خمینی، شامگاه دوشنبه در جمع مردم قدس، در سخنانی گفت: تقوا پیشه کردن در اسلام و نیز عدالت محوری، بسیار مهم است، پس از تقوا و عدل باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم، خداوند آن قدر به بنده های خود علاقه دارد که بعد از گشودن درهای توبه برای بندگان و فرستادن ۱۲۴ هزار راهنما و پیامبر(ص) ، امکان بازگشت افرادی که راه کج رفته را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: خداوند پس از هر بار اشتباه ما را به بازگشت فرا می خواند، خداوند عاشق بنده های خود است، ما قدر نشناس نیستیم، برخی می گویند از خدا باید بترسیم، خداوند ترسی ندارد، ما از جهنم نمی ترسیم، ما مانند ترس عاشق از معشوق از خدا می ترسیم، عاشق نگران است که معشوق را از دست بدهد.

حجت الاسلام خمینی اضافه کرد: خدا بسیار رحیم و بخشنده ترین بخشندگان است، اگر خدا را درست بشناسیم از دستورات خدا سرپیچی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن شب های قدر گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و بازگشت هستند، اگر به گناه و اشتباه و ترک واجب افتادیم، فرصت قدر و توبه را از دست ندهیم، البته ابتدا باید از گناهی که کردیم پشیمان شده و اراده برای ترک گناه کنیم و سپس بازگردیم، به هر روشی می توانیم توبه کنیم.

حجت الاسلام خمینی با بیان این که توبه در لغت به معنای رجوع و بازگشت است، افزود: امروزه در دنیا یک تصویر غلط از دین و اسلام ساخته اند، ما اسلام را بد معرفی می کنیم، شمشیر چرخاندن حضرت عباس(ع) را به عنوان فضیلت ایشان معرفی می کنیم، حضرت عباس(ع) ، «ابوفاضل» است، پدر فضیلت ها است، فضیلت حضرت عباس(ع) جنگجو بودن ایشان نیست، فضیلت حضرت عباس(ع) این است که قبل از جنگ ناراحت هدایت نشدن طرف مقابل بود.

وی گفت: فضیلت امیرالمومنین(ع) به هلاکت رساندن مشرکان در جنگ نیست، فضیلت امیرالمومنین(ع) این است که بعد از جنگ جمل بالای جنازه طلحه گریه می کرد و ناراحتی گمراهی وی بود، اسلام را اشتباه معرفی کردند، اسلام ما، اسلام داعشی نیست، اسلام ما رحمانی است، امیرالمومنین(ع) به ابن ملجم می گوید تو به من ضربه زدی اما توبه کن و بازگرد.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به پذیرش توبه «حر» توسط امام حسین(ع) گفت: بزرگترین گناه نا امیدی از بخشش خداوند است. اسلام واقعی دوست دارد همه به بهشت بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار